- الصفحة الرئيسية
- BİSAV NEWS
- "İSLAM ve KLASİK" Yayınlandı
"İSLAM ve KLASİK" Yayınlandı
01 يوليو, 2008
İÇİNDEKİLER
Klasikten Moderne Tefsir ve Hadis
Klasik Tefsir Neydi?
Mehmet PAÇACI 3
“İsnadlı Rivayet” Metoduyla Yazılmış
İslam Klasiklerini Okuma Sorunu
Salahattin POLAT 17
Bir Hadis Usûlü Klasiği Olarak
Ulûmü’l-Hadis ve Etkileri
Mehmet ÖZŞENEL 29
Klasik ve Cumhuriyet Dönemi Hadis Şerhçiliği:
Şekil ve Muhteva Açısından Bir Mukâyese
Erdinç AHATLI 39
İslam Hukukunda Klasikleşme
Bir Otoritenin Oluşumu: İmam Mâtürîdî Örneği
Şükrü ÖZEN 55
Halîl’in Muhtasar’ı Çerçevesinde
Fıkıh Muhtasarını Yeniden Düşünmek
Eyyüp Said KAYA 73
Klasik Hanefî Fıkıh Teorisinin Hikayesi
Murteza BEDİR 79
İslâm Kamu Maliyesi Klasikleri:
Emvâl ve Harâc Kitapları
Cengiz KALLEK 95
Canons of Muslim Thought; Historical
Questions Without Definitive Answers
Haifaa G. KHALAFALLAH 109
İslam Siyaset Klasiklerini Yeniden Okumak
Bir Kurgu Olarak Klasik İslam Siyaset Düşüncesi:
Dinî ve Rasyonel Ahlâk Hakkındaki
Ana Anlatıya Alternatif Yaklaşımlar
Hayrettin YÜCESOY 133
Oryantalist Gözüyle İslam Siyaset Düşüncesi:
İbn Cemâa’nın Siyaset Anlayışı ya da
Şeriat’a Karşı Fıkıh
Özgür KAVAK 147
Mâverdî’nin Siyasi Düşüncesi:
Dayanışma, Liyakat ve Adalet
M. Zahit ATÇIL 173
Farabi’de Din-Felsefe İlişkisi
Ömer TAŞGETİREN 199
Klasikten Moderne
Kelam ve İslam Mezhepleri
Medeniyetimizin Kurucu Klasikleri:
Adâlet ve Tevhîd Risâleleri
Ramazan ALTINTAŞ 209
“Fırak Literatürü”ne Dayalı Olarak
Fırkalar/Mezhepler Anlaşılabilir mi?
Klasik İtikâdî İslâm Mezhepleri Tarihi Kaynakları
ve Değerlendirmesi
İlyas ÜZÜM 225
Bir Mezhepler Tarihi Klasiği Olarak Bağdâdî’nin
el-Fark’ı ve Sünnî Geleneğe Katkıları
Halil İbrahim BULUT 241
Şîa’nın Tarih Anlayışı ve Klasikler
Mehmet Salih ARI 261
İzmirli İsmail Hakkı’nın
Yeni İlm-i Kelâm’ının Klasik Yönü
Ömer AYDIN 287
Ahlak ve Tasavvuf Klasikleri
Evrensel Ahlak Anlayışının Oluşumuna
Klasiklerden Bir Katkı: Tehzîbü’l Ahlak
Yurdagül MEHMEDOĞLU 299
İslâm Ahlâk Klasikleri Bağlamında Klasik Nedir?
Osmanlı Klasikleri Var mıdır?
Ayşe Sıdıka OKTAY 309
Bir Tasavvuf Klasiği Olarak Fusûsu’l-Hikem:
İbnü’l-Arabî’nin Fusûsu’l-Hikem’i ve
Ekberî Geleneğin Teşekkülündeki Rolü
Ekrem DEMİRLİ 319
Klasiklerin Şerhleri Klasik Olabilir mi?
Mesnevî Örneği
İsmail GÜLEÇ 329
İslam Düşüncesi ve Klasik
Hermeneutics and Tradition
Re-gathering the Epistles of the
Brethren of Purity
Nader El-BIZRI 339
Bazı İslâm Klasiklerinin
İslam’da Zihniyet Dönüşümüne Etkisi
Hanifi ÖZCAN 361
İslam Düşüncesinde Klasiklerin
Oluşumu ve Değişimi
Ömer TÜRKER 367
Klasikleşen Başvuru Eserleri
İslâm Dünyasında Ansiklopediler
Ahmet ÖZEL 379
İslam Kültürü Sözlük Yazımında İki Klasik:
Cevherî’nin es-Sıhâh’ı ve
Fîrûzâbâdî’nin el-Kamûsü’l-Muhît’i
Sedat ŞENSOY 405
Klasikleşmiş İki Ders Kitabı:
Ebherî’nin Îsâgûcî ve Hidâyetü’l-Hikme’si
Hüseyin SARIOĞLU 417
SEMINARS
As the most traditonal activity of BISAV, the courses take place in every fall and spring of a year.
MORE INFO