Fanzinden “E-Dergi”ye: Hayal Perdesi

05/صفر/1431

YENİ BİR SİNEMA DERGİSİ

FANZİNDEN “E-DERGİ”YE: HAYAL PERDESİ

Hayal Perdesi on üç sayılık (2003-2009) sinema fanzini yolculuğunu nihayet Ocak-Şubat 2010 tarihli 14. sayısıyla profesyonel bir mecraa taşıyor. İki ayda bir yayınlanacak olan dergi, www.hayalperdesi.net adresinden e-dergi formatında okuyucularıyla buluşuyor. Hayal Perdesi Sinema Dergisi, zengin içeriğiyle birlikte özgün tasarımıyla da dikkat çekiyor.
Son yıllarda Türk sinemasındaki hareketlilik sinema yazınında da kendini gösteriyor. Hayal Perdesi, film eleştirisine getirdiği yeni solukla bu kulvarda mütevazı bir adım atmayı ve tabiî ki bu adımların yankılarını izlemeyi hedefliyor. Vizyon, sinema haberleri, söyleşilerle zenginleşen içeriği ve sürprizleriyle Hayal Perdesi web sitesi de yakın bir zamanda aktifleşecek.

“HAYAL PERDESİ” 14. SAYI
Derginin ocak-şubat sayısının dosya konusu: “Türk Sinemasının 2009 Vizyonu”.Dosyada İhsan Kabil ve Uğur Vardan iki farklı perspektiften 2009 vizyonunu değerlendirirken Ayşe Pay, gişe filmleri üzerinden bir okuma yapıyor. Celil Civan 2009 vizyonunda toplumsal, kültürel, siyasal düzlemde bastırılanın gölgesini ararken, Ümit Aksoy politik ol(a)mayan sinemaya odaklanıyor. Betül Demirel ise Türk sinema sektörünün bugün geldiği noktayı tartışmaya açıyor. Ayrıca dosyada, Asuman Suner, Nezih Erdoğan ve Zahit Atam’ın Hayal Perdesi tarafından düzenlenen “Türk Sineması Nereye?” başlıklı panelde dile getirdikleri önemli sorulara/sorunlara da yer veriliyor.
Hayal Perdesi 2009’da aramızdan ayrılan isimleri de unutmuyor: Ulusal Sinema Kavgası kitabında çerçevesini çizdiği “ulusal sinema” tezi üzerinden yürüttüğü kalem savaşı ve Gurbet Kuşları, Haremde Dört Kadın, Teyzem filmleriyle Halit Refiğ 1 Yönetmen 3 Film’de, Millî Sinema’nın öncülerinden Yücel Çakmaklı Açık Alan’da, Türk sinemasına bambaşka bir renk taşıyan Ahmet Uluçay ise Kısa-ca köşesinde yer buluyor.
Vizyon köşesinde ilk olarak Fuat Er imzasıyla Zamanın Tozu incelenirken, Enes Özel Kapitalizm: Bir Aşk Hikâyesi’ni, Hanife Gümüş ise Bornova Bornova filmini analiz ediyor. Perspektif’te ise Faysal Soysal sanat filmlerinin mekânı olarak festivalleri mercek altına alıyor.
Son yıllarda sinema sektöründeki hareketlilikten mülhem “Acaba Yeşilçam’a geri mi dönülüyor?” sorusu ister istemez akıllara geliyor. Hayal Perdesi de ana söyleşisini, bir Yeşilçam duayeniyle, Ayşe Şasa’yla gerçekleştiriyor ve Yeşilçam’dan bugüne Türk sinemasındaki değişimi inceliyor. Şasa’nın, Türk sinemasının şekillenişi ve istikametine dair tespitleri kayda değer.
Dilini Arayan Kürt Sineması başlığıyla Mustafa Emin Büyükcoşkun, Diyarbakır’da düzenlenen Uluslararası Kürt Sineması Konferansı izlenimlerini Festival Günlüğü’ne kaydediyor.
 “Büyükler”e Sinemasal Bir Vicdan Dersi başlığıyla İki Dil B ir Bavul, Ayşenur Gönen tarafından Belgesel Odası’nda ağırlanıyor. Eskimeyen Filmler bölümüyle klâsiklerle bağını sıkılaştıran derginin 14. sayısının geçmişten gelen konuğu Hoşgörüsüzlük filmiyle Griffith; yazıyı Barış Saydam kaleme alıyor. Hayal-et köşesinde mizahi üslûbuyla geçmişin hayaletleriyle cedelleşen Nevin Tekneci “80’ler Melankolisi”ni yeniden yaşatıyor. Beyaz Ayarı’nda Mehmet Ufuk, A.R.O.G., G.O.R.A. ve Ulak’ın es geçilen ara renklerinin peşine düşüyor. Tarık Tufan “Neden Film Seyrediyoruz?” köşesinde ilk izlediği filmler ve onların üzerinde bıraktığı etkilerden hareketle nostaljik bir yolculuğa çıkarıyor okuyucuyu. Son olarak ise Kitaplık’ta Murat Pay, Asuman Suner’in “Hayalet Ev”inden gelen seslere dikkat kesiliyor.

“HAYAL PERDESİ” HAKKINDA
Hayal Perdesi ekibinin İhsan Kabil’le gerçekleştirdiği atölye çalışmaları Bilim ve Sanat Vakfı Sanat Araştırmaları Merkezi bünyesinde 2003’te başlar. Film gösterimleri, seminerler, film okumaları, (yönetmenlerle) sinema sohbetleri, senaryo ve kısa film atölyeleri, Mecid Mecidi, Aida Begiç gibi yönetmenlerle gerçekleştirilen “workshop”larla dolu pek çok yılı geride bırakan ekip, ders notlarını birleştirerek başladıkları sinema fanzini yolculuklarını bugün profesyonel bir mecraa taşıyor. 2010 itibariyle Hayal Perdesi iki ayda bir e-dergi formatında www.hayalperdesi.net adresinden okuyucularıyla buluşuyor.

Bilim ve Sanat Vakfı
Sanat Araştırmaları Merkezi
HAYAL PERDESİ SİNEMA DERGİSİ
Adres: Vefa Cad., No: 35, 34134, Vefa/İstanbul
Tel: +90 212 528 22 22
Faks: +90 212 513 32 20
E-Posta: [email protected]
İnternet Sitesi: www.hayalperdesi.net

خيار المحررين

SEMINARS

As the most traditonal activity of BISAV, the courses take place in every fall and spring of a year.

MORE INFO


تابعنا

الاشتراك في النشرة الإخبارية لدينا لتلقي الأخبار والتحديثات.