SEMINARS

Oğuz Atay’ı Okumak

Neslihan Demirci

Türk Edebiyatı’nda 1950’lerden itibaren özellikle hikâye ve şiirde görülmeye başlanan modern eğilimler, dönemini aşan az sayıda kalemle yoluna devam eder. Oğuz Atay’ın yaptığı, birkaç kez aralanmasına rağmen o güne dek kimsenin açamadığı bir kapıyı ardına kadar açma cesaretidir.

Atay, ilk romanını, biçimciliğin ve bireyciliğin estetik bir suç sayıldığı, sosyal mesajı net ve gerçekçi bir şekilde okura iletmenin esas alındığı bir ortamda yazmaktadır. 1950’lerin köy romanı döneminden ve 1960’ların toplumcu gerçekçiliğinden sonra;  bireyi ve onun iç dünyasını esas alan, bunu, o güne kadar Türk okurunun pek tanımadığı biçim/kurgu teknikleri ile anlatan Atay, bu romanıyla yeni bir dönemin de öncülüğünü yapar. Okuyucunun hazır olmaması bir yana, entelektüel çevre bile, anlayamadığı bu dili yok saymayı seçer. O güne dek süregelen geleneksel estetik ölçüleri değiştiren Atay’a da takdir edildiğini ve anlaşıldığını görmek hayattayken nasip olmayacaktır.  Bugün yazarın etrafındaki hayran kitlesi de Atay’ın anlaşılma umudunun, aşırı ilginin toz bulutu arkasında kaybolması endişesini beraberinde getirmekte.

Atay’ı anlama çabasından başka bir şey hedeflemeyen bu seminerde dört hafta boyunca yazarın tüm eserleri üzerinde durulacaktır. Oğuz Atay’ın en az bir romanını, en az bir kere okuyup bitirmiş ve özümsemiş olmak, katılım şartıdır. Seminer boyunca eserler arasında karşılaştırma yapılacağından, aşağıdaki listeyi okuyanların elde edeceği verim aşikârdır.

Tutunamayanlar, 1970 (roman)

Tehlikeli Oyunlar, 1973 (roman)

Korkuyu Beklerken, 1975 (hikâyeler)

Oyunlarla Yaşayanlar, 1979 (tiyatro  

SEMİNER PROGRAM LİSTESİ

Location Date Time Seminar Instructor Notes
Mavi Salon 7.04.2012 13:00 1
Mavi Salon 14.04.2012 13:00 1
Mavi Salon 21.04.2012 13:00 1
Mavi Salon 28.04.2012 13:00 1

خيار المحررين

SEMINARS

As the most traditonal activity of BISAV, the courses take place in every fall and spring of a year.

MORE INFO


تابعنا

الاشتراك في النشرة الإخبارية لدينا لتلقي الأخبار والتحديثات.