SAYI 25 YIL: 2011

8 Aralık 2011 Perşembe

Hayal Perdesi Kasım-Aralık 2011 tarihli 25. sayısıyla www.hayalperdesi.net adresinde yayında…

Hayal Perdesi’nin vizyon sayfalarında bu sayıda, Onur Ünlü’nün Adana Altın Koza Film Festivali’nde En İyi Film seçilen Celal Tan ve Ailesinin Aşırı Acıklı Hikayesi, Özcan Alper’in merakla beklenen son filmi Gelecek Uzun Sürer, bir fenomene dönüşen televizyon dizisi Behzat Ç.’nin sinema versiyonu Behzat Ç.: Seni Kalbime Gömdüm ve Steven Spielberg’ün 3D animasyon olarak çektiği Tenten yer alıyor.

Dergide ayrıca yeni dönemde Türkiye sinemasının en çok öne çıkan yönetmenlerinden Onur Ünlü, Özcan Alper ve Ümit Ünal söyleşileri bulunuyor. Türkiye sinemasının kurucu yönetmenlerine göre sinemalarında çok daha ilginç öğelerin olduğu üç yönetmenle yapılan söyleşiler, aynı zamanda yeni kuşağın yönelimlerini ifade etmesi açısından da dikkat çekiyor.

Vizyon söyleşilerinin yanında, Çöl İşaretçileri(El-haimoune, 1986), Kayıp Güvercin Gerdanlığı (Le collier perdu de la colombe, 1992) ve Bab’Aziz (2005) gibi filmlerin dünyaca ünlü yönetmeni Nacer Khemir’le 7. Kazan Uluslararası Müslüman Sinemalar Film Festivali’nde gerçekleştirilen bir söyleşiyle birlikte, ünlü edebiyat profesörü Murat Belge’yle sinema edebiyat ilişkisi üzerine yapılan bir söyleşi de Hayal Perdesi’nin 25. sayısında yer alıyor.

Dosya: Festivaller

Derginin yeni sayısında dosya konusu ise festivaller. 18. Adana Altın Koza Film Festivali, 48. Antalya Altın Portakal Film Festivali ve Filmekimi’nin değerlendirildiği dosyada, Türkiye’de düzenlenen festivallerdeki eksiklikler de masaya yatırılıyor.

Türk Sineması Araştırmaları bölümünde geçtiğimiz aylarda vefat eden Muzaffer Tema ve sinemamızın kurucu yönetmenlerinden Ö. Lütfi Akad üzerine yazılmış bir yazı bulunuyor. Hayal Perdesi’nin yeni sayısında serbest makalelerin yer aldığı Perspektif bölümünde Özlem Köksal’ın Büyük Adam Küçük Aşk, Bulutları Beklerken ve Sonbahar filmleri üzerinden kaleme aldığı “Sinema ve Dil’e Gelen Bellek” isimli makalesi ve Açık Alan’da Cihan Aktaş’ın “Sinema, Kadın ve Mahremiyet” başlıklı yazısı da derginin göze çarpan yazılarından…

Kamera Arkasının bu sayıdaki konuğu pek çok önemli filmde yönetmen yardımcılığı ve yardımcı yönetmenlik yapan Ahmet Yurtkul. Neden Film Seyrediyoruz? sorusunu ise bu sayıda Ahmet Turan Alkan kendine has üslubuyla yanıtlıyor.

EDİTÖRDEN

2024 Güz Programı

Vakıf faaliyetlerinin en gelenekseli olan seminerler, her yıl güz ve bahar dönemlerinde gerçekleşiyor.

DETAYLI BİLGİ


BİZİ TAKİP EDİN

Vakfımızın düzenlediği programlardan (seminer, sempozyum, panel, vs.) haberdar olmak için e-posta adresinizi bırakabilirsiniz.