- ANA SAYFA
- YAYINLAR
- HAYAL PERDESİ ARŞİV
- SAYI 39 YIL: 2014
SAYI 39 YIL: 2014
1 Nisan 2014 Salı
Hayal Perdesi Sinema Dergisi Mart-Nisan 2014 tarihli 39. sayısıyla www.hayalperdesi.net adresinde yayında…
Derginin Vizyon sayfalarında bu sayıda Jim Jarmusch’un iki ölümsüz vampirin hayatını anlattığı son filmi Sadece Aşıklar Hayatta Kalır (Only Lovers Left Alive) ile Deniz Akçay’ın sorunlu bir aileye eğildiği ilk uzun metrajlı filmi Köksüz yer alıyor.
Hayal Perdesi’nin 39. sayısında Komşum Totoro, Ruhların Kaçışı gibi unutulmaz filmlerin yönetmeni Hayao Miyazaki’nin sinemaya veda filmi olduğunu açıkladığı Rüzgar Yükseliyor (Kaze Tachinu) kapağa taşınıyor. Rüzgar Yükseliyor özelinde filmlerinde Japonya’daki kültürel değişimi, aile olgusunu ve ahlaki değerleri gösteren Miyazaki’nin sineması değerlendiriliyor.
İyi Yönetmenler, Kötü Filmlerbaşlıklı yazısında Celil Civan 2 Mart 2014 Cuma gecesi düzenlenen 86. Oscar Töreni’ni ve gecede ödüle layık görülen filmleri yorumluyor. Nesibe Sena Arslan En İyi Yabancı Film Oscar ödülünü kazan Muhteşem Güzellik (La grande bellezza) filmi hakkında yazıyor.
Festival Günlüğü’nün ilk bölümünde Aybala Hilâl Yüksel Şubat 2014’te Eskişehir’de düzenlenen Uluslararası Turkuaz Sinema Günleri’nin direktörü İhsan Kabil ve Türk dünyasından iki önemli sinemacıyla; Uygur yönetmen Firdevsi Azizi ve Türkmen yönetmen Hocakulu Narlıyev ile birer söyleşi gerçekleştiriyor. İkinci bölümde ise Koray Sevindi 3. Los Angeles Türk Filmleri Festivali izlenimlerini kaleme alıyor.
Türk Sineması Araştırmaları’nda 1915 yılında basılan Alafranga Yaşama Yolları isimli kitaba Alemdar Sineması tarafından verilen bir ilan Hayal Perdesi okurlarının dikkatine sunuluyor. Osmanlıca metni ve transkripsiyonu ile yayınlanan ilan, Türk sinemasında 100 yılda değişenler ve aynı kalanlar hakkında ipuçları taşıyor. Aynı bölümde, Esra Tice Yıldırım’ın Muharrem Gürses sineması ile alakalı akademik bir çalışma gerçekleştiren Hakan Gök ile yaptığı söyleşi de yer alıyor.
Cihan Aktaş, Büyülü Gerçek isimli köşesinde Bosnalı yönetmen Aida Begiç’in ikinci uzun metrajı Çocuklar (Djeca)filmini Bosna’daki güncel olaylarla birlikte yeniden yorumluyor. Açık Alan’da Abdülgafur Şahin Yunus Emre Aşkın Sesi filmini sinematografik, kavramsal ve tarihi bağlamda tartışmaya açıyor. Keşif sayfalarında ise Ahmet Terzioğlu Gürcistan’dan gelen The Machine Which Makes Everything Disappear filmini ele alıyor.
Kamera Arkası’nda Zeynep Turan, Seçkin Akyıldız ile elektronik müzikten sesçiliğe uzanan serüvenini, sektörel tecrübelerini ve Türkiye’de ses sektörünün durumunu konuşuyor. Belgesel Odası’nda Kültigin Kağan Akbulut !f İstanbul Film Festivali kapsamında Türkiye’ye gelen Michel Gondry’nin Noam Chomsky belgeselini ve festivalde gerçekleştirdiği toplantıyı ele alıyor. Kitaplık sayfalarında ise David Sterritt’in usta yönetmenin ABD söyleşilerinden derlediği Jean-Luc Godard kitabı yer alıyor.
Neden Film Seyrediyoruzbölümünde ise bu sayıda sorumuzu sinema eleştirmeni Enver Gülşen cevaplıyor. Gülşen, yazısında sinemanın hakikatle ilişkisine dair ipuçları veriyor.
Hayal Perdesi Sinema Dergisi
Vefa Cad. No:48 34134 Vefa / İstanbul
2024 Güz Programı
Vakıf faaliyetlerinin en gelenekseli olan seminerler, her yıl güz ve bahar dönemlerinde gerçekleşiyor.
DETAYLI BİLGİ