- ANA SAYFA
- ARAŞTIRMA MERKEZLERİ
- SAM
- Film Setinden Notlar: Yapımcılık
SAM YUVARLAK MASA TOPLANTILARI
Film Setinden Notlar: Yapımcılık
Halil Kardaş
13 Ekim 2022 Perşembe 18:00 Salon: VEFA SALONU
Sanat Araştırmaları Merkezi yeni bir program dizisine başlıyor. İki aylık periyotlarda gerçekleştirilmesi planlanan program dizisinde, kolektif bir çalışma gerektiren film sanatının çeşitli veçhelerine ışık tutulacak "Yakın Plan" programında, bir filmin inşasında yer bulan yapımcılık, sanat yönetmenliği, görüntü yönetmenliği, cast direktörlüğü (oyuncu seçimi), uygulayıcı yapımcılık, yardımcı yönetmenlik, kamera asistanlığı (focus puller), set amirliği, ses tasarımı, makyaj, kurgu gibi çeşitli alanlardan isimlerin deneyimleri mercek altına alınacaktır.
“Yakın Plan - Film Setinden Notlar 1: Yapımcılık” başlığını taşıyan dizinin ilk programı, Halil Kardaş’la 13 Ekim 2022 Perşembe 18.00’de Bilim ve Sanat Vakfı Vefa Salonu’nda gerçekleştirilecektir. Yapımcısı olduğu Anons (2017) filmiyle Venedik Film Festivali’nden 2018 Orizzonti Jüri Özel Ödülü’nü alan Kardaş, 2010 yılından beri Film Code Yapım Şirketi bünyesinde çeşitli uzun metraj filmler ve belgesellerle uluslararası festivallerde/platformlarda yapım çalışmalarını sürdürmektedir. 2021 yılından itibaren de Sinema Genel Müdürlüğü Yabancı Film Yapım Destek Kurulu’nda jüri üyeliği görevini yürütmektedir.
Film yapım sürecinin çeşitli aşamalarına dair deneyimlere yaklaşılarak her bir alanın kendi içindeki imkânlarının ve açmazlarının tartışılacağı bir platform oluşturmanın hedeflendiği program dizisinin moderatörlüğünü Ayşe Pay üstlenecektir.
Halil KARDAŞ [Yapımcı]
Filmografi
Hayal Kuşu (Murat Pay) Proje Geliştirme Aşamasında
Can Kuşu (Abdullah Şahin) Proje Geliştirme Aşamasında
Hep 33 Yaşında (Murat Pay) [Belgesel-Kurmaca] Post Prodüksiyon Aşamasında
Güneşin Altında Yeni Bir Şey Yok (Murat Zaloğlu) Post Prodüksiyon Aşamasında
Bir Tutam Karanfil (2022, Bekir Bülbül) [35. Tokyo Dünya Prömiyeri]
Heyamola (2021, Yılmaz Kıvanç) [Belgesel] Festival ve Dağıtım Aşamasında
[Safranbolu Belgesel Film Festivali-FİYAB Jüri Özel Ödülü]
İçimdeki Kahraman (2021, Sinan Sertel) Festival ve Gösterim Aşamasında
[28. Uluslararası Adana Film Festivali 2021 Dünya Prömiyeri]
Pota (2021, Ahmet Toklu)
[51. Giffoni Film Festivali İtalya 2021 Dünya Prömiyeri]
Dilsiz (2019, Murat Pay) Uygulayıcı Yapımcı
[25. Saraybosna Film Festivali 2019 Dünya Prömiyeri]
Güvercin Hırsızları (2018, Osman Doğan) Yapım Danışmanı
[24. Saraybosna Film Festivali 2018 Dünya Prömiyeri]
Anons (2017, Mahmut Fazıl Coşkun)
[75. Venedik Film Festivali 2018 Dünya Prömiyeri]
Yozgat Blues (2013, Mahmut Fazıl Coşkun)
[61. San Sebastian Film Festivali 2013 Dünya Prömiyeri]
İLGİLİ YUVARLAKMASALAR
- 1970'lerden Günümüze Türkiye'de Sinema Dergiciliği ve Sinema Yazarlığı
- Türkiye’de Sinema Dergiciliğinin Tarihi
- Modern Zamanlar: Merkezin Uzağında Sinema Dergiciliği
- Sinema Dergilerinin Türkiye Sinemasına Etkisi
- Gölge Oyunu Karagöz ve Sinema
- AHMET ULUÇAY'IN HİKÂYESİ: KÜLLER VE KEMİKLER
- Kış Uykusu’na Yatan Karakterler: Kış Uykusu Filminin Karakter Analizi
- Türk Sinemasında Ahmet Uluçay Kanunları
- Rüya
- Albüm
- Çırak
- Kalandar Soğuğu
- PANEL: Türkiye’de Sanat Alanının Dönüşümü
- Karagöz Perdesi'nde Sinema
- Anadolu’da Nevzuhur Bir Yabani
- Gergin Dostluk: Edebiyat-Sinema İlişkisi
- Ağustos Böcekleri ve Karıncalar
- Osmanlı'da Geleneksel Temaşa Sanatlarından Sinemaya Geçiş
- Edebiyat ve Felsefenin Kavşağında Sinema
- Bütün Saadetler Mümkündür
- İstibdat’tan I. Dünya Savaşı’na Kadar Osmanlı’da Sinema
- İstanbul, Modernlik, Sinema
- Kırık Bir İlk Hikâyesi: Türk Sinemasının Başlangıcına Dair
- Edebiyatla Sinema Hiç Aşk Yaşamadılar, Edebiyat AY’da Sinema DÜNYA’da Kaldı
- Filistin Sinemasının Dünü Bugünü
- İşe Yarar Bir Şey
- İstanbul’da Sessiz Sinema ve Kamusal Alan
- Edebiyattan Sinemaya Gerçeğin Sanatsal Serüveni ve Belgesel Sinema
- Osmanlı Sinemasında Genel Hukuki Düzenleme Çalışmaları: Bir Lâyihanın Serencamı
- Amerikan ve Türk Sinemalarındaki Ödüllü Roman Uyarlamalarına Genel Bir Bakış
- Mirâciyye Saklı Miras
- Tanpınar ve Râ’nın Üçüncü Gözü
- Bir Tarih Malzemesi Olarak Film
- Üçüncü Sinema Estetiği
- Bırakma Beni
- Milli Sinema Osmanlı'da Sinema Hayatı ve Yerli Üretime Geçiş
- Türk Sinema Tarihyazımına İlişkin Sorunlar
- Sinema Felsefesine Giriş
- Yaşar Kemal Efsanesi
- 1920’ler Türkiyesi’nde Sinema Dergileri, Tüketim ve Kültür
- Gerçek ve Büyü Arasında Sinema
- Derviş Zaim'in Kıbrıs Üçlemesi'ndeki Yapı Çözümcü Hafıza Siyaseti
- İmkânsız Aşkın Hikâyesi: Vesikalı Yarim
- Bırakın Çocuk Oynasın
- Dudley Andrew ile Söyleşi
- Yitik Zamanın Bekçileri: 1980 Sonrası Toplumsal Değişim Bağlamında Yavuz Turgul Sineması ve Nostalji
- Dilsiz
- Üç Yol
- Türk Sineması ve Popüler Müzik
- Yeşilçam'dan Arabeske Türk Sinemasında Çocuk Tahayyülünün Dönüşümü
- Sîreti Sûrette Temâşa: Bir Sigmund Weinberg Belge-meseli
- Kapan
- Film Setinden Notlar 2: Sanat Yönetmenliği
- Film Setinden Notlar 3: Yardımcı Yönetmenlik
- Film Setinden Notlar 4: Görüntü Yönetmenliği
- Perdedeki Öykü: Öyküden Sinemaya Uyarlamalar
- Biyografilerin İzinde Türk Sineması 2: Ne Kadar Gamlı Bu Akşam Vakti
- Biyografilerin İzinde Türk Sineması 3: Film Gibi Yaşadım
- Biyografilerin İzinde Türk Sineması 4: Hatıralar, Türk Sinemasında 65 Yıl
- Dünya Sinemasında Peygamber
- Biyografilerin İzinde Türk Sineması 7: Adını Unutan Adam / Benim Kahramanım Türk Halkıdır
- Edebiyatı Okuma Biçimleri 1: Romanın Sosyolojisi
2024 Güz Programı
Vakıf faaliyetlerinin en gelenekseli olan seminerler, her yıl güz ve bahar dönemlerinde gerçekleşiyor.
DETAYLI BİLGİ