SAM WORKSHOPS

Hayal Perdesi Film Atölyesi -yapım- 2011-12

Murat Pay

26 أكتوبر, 2011 Salon: ARAŞTIRMA I SALONU

Atölyenin amacı filmleri ve film yapımını teorik ve pratik düzlemde anlamaya çalışmaktır.  Murat Pay tarafından yürütülecek atölyede ilk etapta teorik çalışmalar ağırlıkta olacak, daha sonra yazın pratik çalışmalara (kısa film yapımı) yer verilecektir.

Programda yer alan filmler her hafta belirlenen saatte seyredilir. Katılımcılar tarafından önceden okunması gereken metinler film gösteriminin ardından mütalaa edilir. Daha sonra seyredilen filmin münazara yoluyla değerlendirmesi, her hafta değişik teorik meseleler eşliğinde tartışılır. Ayrıca bazı haftalar film yapımıyla ilgili özel seminerler gerçekleştirilir. 

Atölye için öngörülen süre ‘haftada bir, 4 saat’ olmak üzere 35 haftadır.

Herkese açık olan atölyede müracaatlar elektronik posta yoluyla Sanat Araştırmaları Merkezi’ne ([email protected]) yapılacaktır.* Son başvuru tarihi 24 Ekim Pazartesi 2011’dir. Ayrıca başvuru yapanlarla 26 Ekim Çarşamba 2011, 18:00-20:00 saatleri arasında Araştırma II salonunda yapılacak mülakatla katılımcılar belirlenecektir. Mülakata elektronik ortamda başvuru yapan bütün herkesin katılması beklenmektedir. Atölye boyunca okunacak kitaplar ve seyredilecek filmlerin listesi aşağıda yer almaktadır.

 

* Su bilgiler yer almalıdır: Adı Soyadı, Eğitim Durumu, Okul (Fakülte, Bölüm, Sınıf) ya da Kurum Bilgileri, İletişim Bilgileri ( Telefon ve E-mail), BİSAV Takip Durumu ( Kademe Seminerlerini takip ediyorum, Bahar/Güz Seminerlerini takip ediyorum, Okuma grubu/atölyelere katılıyorum,  BİSAV Araştırma Merkezlerinin faaliyetlerine katılıyorum, BİSAV’ın henüz hiçbir faaliyetine katılmadım.)

 

 Film Listesi: Lumiere Kardeşler Kısa Filmleri (Fransa, 1895), Dr. Caligari’nin Odası (Robert Wiene, Almanya, 1920), Potemkin Zırhlısı (Sergei M. Eisenstein, Rusya, 1925), Jeanne D’Arc’ın Tutkusu (Carl Dreyer, Fransa, 1928), M (Fritz Lang, Almanya, 1931), Modern Zamanlar (Charlie Chaplin, Amerika, 1936), Yurttaş Kane (Orson Welles, Amerika, 1941), Muhteşem Hayat (Frank Kapra, Amerika, 1946), Bisiklet Hırsızları (Vittorio de Sica, İtalya, 1948), Erken Yaz (Yasujiro Ozu, Japonya, 1951), Vesikalı Yarim (Ö. Lütfi Akad, Türkiye, 1952), Pather Panchali (Satyajit Ray, Hindistan, 1953), Sonsuz Sokaklar (Federico Fellini, İtalya, 1954), Yaban Çilekleri (Ingmar Bergman, İsveç, 1957), 12 Öfkeli Adam (Sidney Lumet, Amerika, 1957), Yankesici (Robert Bresson, Fransa, 1959), 400 Darbe (François Truffaut, Fransa, 1959), Dr. Garipaşk (Stanley Kubrick, Amerika, 1964), Ah Güzel İstanbul (Atıf Yılmaz, Türkiye, 1966), Dersu Uzala (Akira, Kurosava, Japonya, 1975), İz Sürücü (Andrey Tarkovsky, S.S.C.B., 1979), Paris Teksas (Wim Wenders, Batı Alm-Fr.-İng., 1984), Dekalog: Kadere Yan Bakmayacaksın (Krszystof Kieslowski, Polonya, 1990), Kayıp Güvercin Gerdanlığı (Nasır Hamir, Tunus, 1991), Kirazın Tadı (Abbas Kiyarüstemi, İran, 1997), Mayıs Sıkıntısı (Nuri Bilge Ceylan, Türkiye, 1999), Eve Yolculuk (Yimou Zhang, Çin, 1999), Düz Hikaye (David Lynch, Fr.-İng.-Amer., 1999), Baran (Mecid Mecidi, İran, 2001), Büyük Yolculuk (İsmail Faruki, Fas, 2004), Karpuz Kabuğundan Gemiler Yapmak (Ahmet Uluçay, Türkiye, 2004), Sarı Köpeğin Yuvası (Byambasuran Dava, Moğolistan, 2005), Yumurta (Semih Kaplanoğlu, Türkiye, 2007 ), Kar (Aida Begiç, Bosna Hersek, 2008)

 

Kitaplar:  Yeşilçam Günlüğü, Ayşe Şasa, Küre Yayınları, Mühürlenmiş Zaman, Andrey Tarkovski, Agora Kitaplığı, İslam Estetiği, Turan Koç, İSAM Yayınları, Düş Gerçeklik ve Sinema, A.Şasa, İ. Kabil, S. Yalsızuçanlar, İz Yayıncılık, Sinematograf Üzerine Notlar, Robert Bresson, Nisan Yayınları, Büyük Sinema Kuramları, Dudley Andrew, Doruk Yay.

İLGİLİ ATÖLYELER

خيار المحررين

SEMINARS

As the most traditonal activity of BISAV, the courses take place in every fall and spring of a year.

MORE INFO


تابعنا

الاشتراك في النشرة الإخبارية لدينا لتلقي الأخبار والتحديثات.