SEYRÜSEFER

 
Bir Çağdaş Sanat Öğrencisinin
Londra İzlenimleri ve Daha Fazlası
Cihat Arınç
 
Lon­dra’da İlk De­ne­yim­ler
15 Ey­lül 2008 gü­nü öğ­le sa­at­le­rin­de İs­tan­bul Ata­türk Ha­va­li­ma­nı’ndan kal­kan uça­ğı­ma gi­der­ken tu­haf bir din­gin­lik var­dı üze­rim­de. 27 yıl­lık ha­ya­tı­nın 25 yı­lı­nı Eren­köy’de­ki evin­de ai­le­siy­le be­ra­ber ge­çir­miş bi­ri­nin bel­ki bi­raz te­laş­lı ol­ma­sı bek­le­nir­di. Ni­ha­ye­tin­de bu gi­diş, bir an­lam­da sev­dik­le­rin­den bir ay­rı­lış ol­du­ğu ka­dar mev­cut ha­yat kü­re­si­nin dı­şın­da yep­ye­ni bir ha­ya­ta uza­nan bir yol­da ya­şa­na­cak ra­di­kal bir ko­pu­şun da baş­lan­gı­cıy­dı. Üç bu­çuk sa­at sü­ren bir uçak yol­cu­lu­ğu­nun ar­dın­dan He­at­hrow Ulus­la­ra­ra­sı Ha­va­li­ma­nı’na in­di­ğim­de ha­va he­nüz ka­ra­rı­yor­du. Ka­la­ca­ğım ye­re git­mek için ye­ral­tı met­ro­su­na gir­dim. Doğ­ru­su dok­to­ra eği­ti­mi­mi sür­dür­mek için Lon­dra’ya gel­di­ğim­de bu be­nim bu şeh­re ger­çek­leş­tir­di­ğim ilk zi­ya­ret de­ğil­di. Bel­ki az ev­vel sö­zü­nü et­ti­ğim din­gin­lik­te bu­nun da bir par­ça pa­yı­nın ol­du­ğu­nu söy­le­mek yan­lış ol­maz. Do­la­yı­sıy­la kar­şı­laş­tı­ğım nes­ne­ler ve olay­lar be­nim için bir ‘ilk tec­rü­be’nin ko­nu­su de­ğil, üçün­cü de­fa de­ne­yim­le­nen ta­nı­dık ol­gu­lar­dı.
Lon­dra’yı ilk kez 2008’in Şu­bat ayın­da, Bo­ğa­zi­çi Üni­ver­si­te­si Fel­se­fe Bö­lü­mü ça­tı­sı al­tın­da yaz­dı­ğım yük­sek li­sans te­zi­min ko­nu­suy­la bağ­lan­tı­lı ola­rak Bir­ming­ham Üni­ver­si­te­si’nde dü­zen­le­nen Wal­ter Ben­ja­min and the Aest­he­tics of Chan­ge: In­ter­dis­cip­li­nary Con­fe­ren­ce baş­lık­lı ulus­la­ra­ra­sı bir kon­fe­rans­ta su­num yap­mak için İn­gil­te­re’ye gel­di­ğim­de zi­ya­ret et­miş­tim. 22-23 Şu­bat ta­rih­le­rin­de dü­zen­le­nen kon­fe­ran­sın he­men ar­dın­dan bir ak­şam vak­ti gel­di­ğim Lon­dra’da­ki Vik­tor­ya İs­tas­yo­nu’nda be­ni, Bo­ğa­zi­çi Üni­ver­si­te­si Türk Mü­zi­ği Ku­lü­bü ola­rak Al­bert Long Hall’da ver­di­ği­miz bir­çok kon­ser­de so­lo ic­ra­lar­da sah­ne­yi pay­laş­tı­ğım de­ğer­li dos­tum Ser­kan De­li­ce kar­şı­la­dı. Uni­ver­sity of the Arts’ta dok­to­ra eği­ti­mi­ni sür­dü­ren ve Os­man­lı kül­tür ta­ri­hi üze­ri­ne ça­lı­şan Ser­kan, evin­de mi­sa­fir ola­rak kal­dı­ğım bir haf­ta sü­re­sin­ce et­ti­ği­miz uzun soh­bet­ler­de Lon­dra’da dok­to­ra yap­ma fik­ri­ni ak­lı­ma ge­ti­ren ilk ki­şi­dir. Bu bir haf­ta sü­re zar­fın­da şe­hir­de yap­tı­ğım ge­zi­ler­de Bri­tish Mu­se­um’un sü­rek­li ser­gi­le­ri­nin ya­nı sı­ra, Na­tio­nal Gal­lery ve Vic­to­ri­a & Al­bert Mu­se­um’un bü­yü­le­yi­ci ko­lek­si­yon­la­rı­nı, ay­rı­ca Ta­te Mo­dern’da­ki Mar­cel Duc­hamp, Man Ray and Fran­cis Pi­ca­bi­a: The Mo­ment Art Chan­ged Fo­re­ver baş­lık­lı ser­gi­yi gör­me fır­sa­tım ol­du. Hat­ta bu so­nun­cu­su­na da­ir gü­lüm­se­ti­ci bir ha­tı­ram var.
 (Makalenin tamamını okumak için "indir"e tıklayınız.)
 

EDİTÖRDEN

2024 Güz Programı

Vakıf faaliyetlerinin en gelenekseli olan seminerler, her yıl güz ve bahar dönemlerinde gerçekleşiyor.

DETAYLI BİLGİ


BİZİ TAKİP EDİN

Vakfımızın düzenlediği programlardan (seminer, sempozyum, panel, vs.) haberdar olmak için e-posta adresinizi bırakabilirsiniz.