- ANA SAYFA
- YAYINLAR
- HAYAL PERDESİ ARŞİV
- SAYI 42 YIL: 2014
SAYI 42 YIL: 2014
1 Ekim 2014 Çarşamba
Hayal Perdesi Sinema Dergisi Eylül-Ekim 2014 tarihli 42. sayısıyla www.hayalperdesi.net adresinde yayında…
Derginin Vizyon sayfalarında Celil Civan son dönem Türk korku filmlerini modernlik ve postmodernlik ekseninde tartışıyor. Vizyon sayfalarında ayrıca Kaan Müjdeci’nin Venedik Film Festivali’nden ödülle dönen ilk uzun metrajı Sivas, Luc Besson’ın insanın kapasitesi üzerine düşündüğü filmi Lucy ve tamamı Suudi Arabistan’da çekilen ilk film olmasıyla öne çıkan Vecide (Wadjda) yer alıyor.
Söyleşibölümünde ise Ölüm ve Vicdan Üçlemesi’nin tamamlayan Tayfun Pirselimoğlu ile yeni filmi Ben O Değilim üzerine gerçekleştirilen bir röportaj var. Pirselimoğlu üçlemeden farklı bir yerde konumlandırdığı, karanlık ancak komik durumlara düşen bir karakterin dönüşüm hikâyesini anlattığı yeni filmini anlatıyor.
Hayal Perdesi’nin 42. Sayısının dosya konusu: “Kahramanlar Ne Söyler?” Beyazperdede sık sık karşımıza çıkan süper kahramanların toplumlarının kimliğinden nasıl izler taşıdıkları, günlük siyasetin paradigmalarından ne yönde etkilendikleri, Hıristiyan zihin dünyasındaki hangi imajlara karşılık düştükleri, hukuk ve adalet kavramları ile nasıl ilgi kurdukları tartışmaya açılıyor. Ali Aslan, Enes Çiçek ve Murat Pay’ın yazıları sinemada “kahraman” olgusunu siyasi, dini ve kültürel referanslar ile inceliyor.
Açık Alan’da ise Aybala Hilâl Yüksel, Yılmaz Güney’in eşkıya filmleri üzerinden kahramanlık meselesini ele aldığı yazısında eşkıyalığın Türk solunda nasıl algılandığına, Güney’in filmlerindeki mesajlara ve Kemal Tahir’in eşkıya edebiyatına getirdiği eleştirilere değiniyor. Açık Alan’da ayrıca Hilal Turan’ın İbni Sina: Hekim filmi hakkında kaleme aldığı tarihsellik ve ideolojiler bağlamındaki eleştirisi ve Nur Şeyda Koç’un 1970’lerin sinema atmosferindeki ayrıksı bir örneğe, Zeki Ökten imzalı Askerin Dönüşü filmi dair yazdığı değerlendirme yer alıyor.
Türk Sineması Araştırmaları’nda 4 Ağustos 2012 tarihinde aramızdan ayrılan usta yönetmen Metin Erksan’ı yakın dostlarından ve çalışma arkadaşları anlatıyor. 1928 yılından “Bizde Sinema Filmleri Ne Vakit Vücuda Getirilecek?” başlıklı bir dergi yazısı da latinize edilerek Hayal Perdesi okurlarıyla paylaşılıyor.
Belgesel Odası’nda Ayşenur Gönen 30 Temmuz 2014 tarihinde hayatını kaybeden belgeselci Harun Farocki’nin sinemasını inceliyor. Büyülü Gerçek sayfalarında ise Cihan Aktaş “Hükümet Gibi Kadınlar” başlıklı yazısında sinemanın güçlü kadın kahramanlarını ele alıyor.
Kamera Arkası’nda Zeynep Turan, Cem Yılmaz’ın yeni filmi Pek Yakında’da rol alan Tülin Özen ile oyunculuk ve setlerde yaşadığı farklı tecrübeleri konuşuyor. Kitaplık sayfalarında ise Nesibe Sena Arslan Agora Yayınları’ndan çıkan Hitchcock kitabını değerlendiriyor.
Neden Film Seyrediyoruz bölümünde sorumuzu yazar Sibel Eraslan cevaplıyor.
Hayal Perdesi Sinema Dergisi
Vefa Cad. No:48 34134 Vefa / İstanbul
2024 Güz Programı
Vakıf faaliyetlerinin en gelenekseli olan seminerler, her yıl güz ve bahar dönemlerinde gerçekleşiyor.
DETAYLI BİLGİ