SAM YAYINLAR
SAYI 45 YIL: 2015
10 Nisan 2015 Cuma
Hayal Perdesi’nin 45. Sayısı Çıktı!
2015 yılı itibariyle yayın hayatına matbu halde devam eden Hayal Perdesi Sinema Dergisi’nin 45. sayısı çıktı. Yeni sayıda güncel filmler hakkında eleştiri ve söyleşilerin yanında yönetmen portreleri, sinema tekniğine dair yazılar ve sinema literatüründen yeni haberler Hayal Perdesi okurları ile buluşuyor.
Derginin Vizyon sayfalarında kültür endüstrisine entegre olmuş sanatçı hikayelerini anlatan Büyük Gözler (Big Eyes) ve Birdman, Çanakkale Savaşı anlatılarının geldiği noktada Son Mektup, Stüdyo Ghibli’nin kurucu yönetmenlerinden Isou Takahata’nın başyapıtı Prenses Kaguya Masalı (Kaguyahime No Monogatari), Enigma’nın çözümlenmesi sürecini anlatan The Imitation Game ve astrofizikçi Stephen Hawking’in biyografisi Her Şeyin Teorisi (The Theory of Everything) yer alıyor.
Söyleşibölümünde Zeynep Merve Uygun Çekmeköy Underground filminin yönetmeni Aysim Türkmen ile Türkiye’deki kentsel değişim, değişimin getirdiği yeni alt-kültürler ve bunlardan ilhamla çektiği filmi hakkında konuşuyor. Belgesel Odası’ndaysa Gökhan Yorgancıgil’in yönettiği Afrika ve Osmanlı belgeselinin senaristlerinden akademisyen Hatice Uğur belgesel üzerinden Afrika algısını, Osmanlı-Afrika ilişkilerini ve bize uzak olduğunu sandığımız Afrika’nın yakınlığını anlatıyor.
Televizyon eleştirilerinin yer alacağı yeni bölüm Uzaktan Kumanda’da Onur Ünlü’nün yeni dizisi Beş Kardeş hakkında bir eleştiri, Sinefil sayfalarında ise Çin’de kapitalizmin getirdiği toplumsal değişimi anlatan Pickpocket (Xiao Wu) filmi yer alıyor.
Yönetmen İncelemeleri
Hayal Perdesi’nin yeni bölümlerinden Portre’de Nesibe Sena Arslan, Meksikalı yönetmen Alejandro González Iñárritu’nun Birdman’e kadar geçtiği süreçleri küreselleşme bağlamında inceliyor. Türk Sineması Araştırmaları sayfalarında, sinemamızda toplumsal gerçekçi damarın temsilcilerinden yönetmen Bilge Olgaç hakkında Semra Güzel Korver’in kaleme aldığı bir makale ve sinema yazarları Atilla Dorsay, Kerem Akça, Ali Ulvi Uyanık’ın Olgaç ile ilgili görüşleri yer alıyor. Büyülü Gerçek sayfalarında Cihan Aktaş, cüzzamlılar hakkındaki Ev Karadır filmi üzerinden şair Furuğ Ferruhzad’ın sinemayla ilişkisini ele alıyor.
Sinema Tekniği
Kamera Arkası’nda Süt, Bal, Sivas gibi filmlerde çalışan İmad Bora Ağababa, storyboard çizmenin inceliklerini, Türk ve dünya sinemasında storyboardun kullanımını anlattı. Canlandırma sayfalarında ise Koray Sevindi animasyon film yapımının temel prensiplerini bilinen örnekleri üzerinden açıklıyor.
Sinema Yayıncılığından Yeni Haberler
Akademisayfalarında Yasin Aydınlık “Yeni Türkiye Sinemasında Kürt Meselesinin Temsilleri” başlıklı tezinin, Kitaplık bölümünde Elif Demoğlu sahte belgesel (mockumentary) üzerine yazdığı Düş ile Gerçek Arasında: Sahte Belgesel kitabının süreçlerini ve metodunu anlatıyor. Kulis sayfalarında Türkiye’de sinema yayıncılığının öncülerinden Agora Kitaplığı’nın editörü Osman Akınhay yeni projelerinin haberini veriyor.
Neden Film Seyrediyoruzköşemizin bu sayıdaki misafiriyse siyaset bilimci ve sosyolog Ali Yaşar Sarıbay. Ayrıca bu sayıda, Hayal Perdesi yazarlarının 34. İstanbul Film Festivali’nde merak ettikleri filmlere dair notlarını da bulabilirsiniz.
Hayal Perdesi Sinema Dergisi
Vefa Cad. No:48 34134Vefa/İstanbul
2024 Güz Programı
Vakıf faaliyetlerinin en gelenekseli olan seminerler, her yıl güz ve bahar dönemlerinde gerçekleşiyor.
DETAYLI BİLGİ