YAYINLAR
SAYI 23 YIL: 2011
27 Temmuz 2011 Çarşamba
Hayal Perdesi Temmuz-Ağustos 2011 tarihli 23. sayısıyla www.hayalperdesi.net adresinde yayında…
Dosya: Türk Sineması Araştırmalarının Dünü Bugünü
Burçak Evren, İhsan Kabil, Giovanni Scognamillo, Fırat Yücel, Esra Biryıldız, Ahmet Gürata, Murat Tolga Şen, Suat Köçer, Murat Pay, Ege Görgün ve Barış Saydam yazı ve söyleşileriyle tarihten bugüne Türk Sineması’nın problemlerini ve geleceğini tartıştılar. Türkiye’de sinema eleştirisinin konumu ve aksaklıkları üzerine detaylı bir soruşturmaya da yer verdiğimiz dosyamızın ciddi bir sorgulamaya kapı açmasını umuyoruz. Ayrıca Hayal Perdesi, dosya kapsamında Türkiye’de ilk defa Türk Sineması Bibliyografyası yayınlıyor.
Ahmet Gürata: “Hızlı yaşam tarzı, dünyanın her yerinde hızlı/ayaküstü/aburcubur olarak nitelendirebileceğimiz bir kültür yarattı. Sinema tanıtım yazıları bir ölçüde bu kültürün etkisiyle sanki daha sıradanlaştı ve yavanlaştı.
Fırat Yücel: Bugün film eleştirisi, büyük oranda serbest piyasa ve film pazarının isteklerine cevap veren bir kuruma dönüştü.
Burçak Evren: “Türk sinemasında saklama, biriktirme, yapılan işe değer verme misyonu yok.”
Ege Görgün: “Büyük gazetelerde sinemayla ilgili kalem oynatan bazı isimlerin yetkinliği oldukça tartışmalı. Bırakın sinemayı, yazmayı ne kadar becerebildikleri bile tartışmalı.”
Giovanni Scognamillo: “Devletin kendi sinemasına yardım etmesi, kendi sinemasını anlaması ve sinemayı ciddiye alması gerekir. Türkiye’de hiç kimse sinemayı ciddiye almadı.”
Tartışmanın devamı Hayal Perdesi 23. sayısında…
Zeynep Merve Uygun Cannes Film Festivali izlenimlerini Hayal Perdesi için yazdı: “Cannes’da bulunmadan önce Oscar benim için seri çekimler yapan standart, dijital bir fotoğraf makinesiyken, Cannes değerli bir analog makine gibiydi. Artık Cannes’ın da bir dijital makine olduğunu düşünüyorum.”
Sinan Sertel, Azerbaycanlı yönetmen Elçin Musaoğlu ile söyleşti: “Ben bugün kendimi kör, dilsiz, sağır gibi gösteremem ve bunu istemem de. Ben her şeyi görüyorum, duyuyorum ve buna göre de konuşmak istiyorum.”
1999’dan bu yana ses getiren birçok filmin kurgusuna imza atan Aylin Zoi Tinel, Kamera Arkası’nda kurgunun abc’sini anlattı. Perspektif bu sayıda Ortadoğu’da devrimin son dalgasını yaşayan Suriye’de sinemanın seyrini mercek altına alıyor. Kısaca, sıra dışı kısa filmci Sadi Celil Cengiz’in öyküsüne odaklanıyor;: “Sinemanın nereye evrileceğini kimse bilemez. Artık tek bir okul, tek bir akım, tek bir görüş sonucunda sinema yapılmıyor. Farklı sınıflardan insanlar sinemayla ilgileniyor.”
2024 Güz Programı
Vakıf faaliyetlerinin en gelenekseli olan seminerler, her yıl güz ve bahar dönemlerinde gerçekleşiyor.
DETAYLI BİLGİ