YAYINLAR
SAYI 26 YIL: 2012
16 Şubat 2012 Perşembe
Hayal Perdesi Ocak-Şubat 2012 tarihli 26. sayısıyla www.hayalperdesi.net adresinde yayında…
Dosya: Lütfi Ö. Akad ve Sineması
Hayal Perdesi’nin bu ayki dosya konusu, geçtiğimiz Kasım ayında vefat eden Türkiye sinemasının en önemli yönetmenlerinden Lütfi Ö. Akad ve Sineması. Akad’ın kariyerinde mihenk taşı olan filmleriyle ilgili inceleme yazılarının yer aldığı dosyada, ayrıca sinema tarihçileri Giovanni Scognamillo ve Prof. Sami Şekeroğlu’yla yapılan söyleşiler de yer alıyor. Bunların haricinde 24 Aralık 2011 tarihinde, Bilim ve Sanat Vakfı’nda düzenlenen Sadeliğin Derinliğinde Lütfi Ö. Akad Sineması panelinden satırbaşları da dergiye taşınıyor.
Derginin vizyon sayfalarında bu sayıda, Martin Scorsese’nin sinema tarihine şık bir saygı duruşunda bulunduğu masalsı filmi Hugo, Roman Polanski’nin tiyatro oyunundan uyarladığı eleştirel eseri Acımasız Tanrı, Lars von Trier’in bizleri dünyanın sonuna götürdüğü yapımı Melankoli, Phyllida Lloyd’un Margaret Thatcher’in hayatını anlattığı Demir Leydi ve Fransız yönetmen Michel Hazanavicius’un Hollywood’un ilk dönemine bizleri geri götüren incelikli filmi Artist yer alıyor.
Dergide ayrıca geçtiğimiz sene vizyona giren yerli yapımlar değerlendirilerek, 2011 yılındaki Türkiye sinemasının panoraması sunuluyor. Bunun yanında 2012’de vizyona girmesi beklenen önemli filmlerden bir seçki de dergide yer alıyor.
Dondurmam Gaymak’la kendine has bir sinema dili yakalamaya çalışan, sonrasında da Entelköy Efeköy’e Karşı filmiyle üslubunu devam ettiren Yüksel Aksu’yla filmleri üzerine yapılan söyleşi de derginin dikkat çeken başlıkları arasında.
Türk Sineması Araştırmaları bölümünde Ertem Eğilmez’in filmlerinin restorasyonunu üstlenen Nizam Eren’le gerçekleştirilen söyleşinin yanında, Ertem Eğilmez ve Sineması üzerine yazılmış bir makalede bulunuyor. Hayal Perdesi’nin yeni sayısında Açık Alan bölümünde Mücahid Eker’in Emek Sineması üzerine yazdığı Emek’e Saygı yazısı, Cihan Aktaş’ın İranlı yönetmen Rıza Mirkerimi ile yapmış olduğu söyleşiyle birlikte Keşif bölümde Drive filmiyle geçtiğimiz Cannes Film Festivali’nde “En İyi Yönetmen” ödülünü kazanan Nicolas Winding Refn ve sineması ele alınıyor.
Kamera Arkası’nın bu sayıdaki konuğu ise Semih Kaplanoğlu, Nuri Bilge Ceylan, Derviş Zaim ve Zeki Demirkubuz gibi yönetmenlerin filmlerinde de çalışan ses mühendisi İsmail Karadaş. Neden Film Seyrediyoruz? sorusunu da bu sayıda Merih Akoğul kendine has üslubuyla yanıtlıyor.
2024 Güz Programı
Vakıf faaliyetlerinin en gelenekseli olan seminerler, her yıl güz ve bahar dönemlerinde gerçekleşiyor.
DETAYLI BİLGİ