- ANA SAYFA
- ARAŞTIRMA MERKEZLERİ
- SAM
- OKUMA GRUPLARI
- Çocuk Edebiyatı Çalışmaları
SAM OKUMA GRUPLARI
Çocuk Edebiyatı Çalışmaları
Meryem Selva İnce
22 Aralık 2021 Çarşamba
Çocuk edebiyatı, modernleşmeyle birlikte çocukluğun yeniden tanımlandığı süreçte özel olarak inşa edilen edebi bir adlandırma, bir alt tür olarak karşımıza çıkmaktadır. Son dönemde alana dair özgün ve yerli üretimlerin artmasıyla ülkemizde de özerk bir statü kazanan çocuk edebiyatının bağımsız bir disiplin niteliğine sahip olmasına ilişkin tartışmalar sürerken, sekiz oturum olarak planlanan bu okuma grubunda, çocuk edebiyatının mahiyeti üzerine düşünecek, “Çocuk edebiyatı nedir, ne değildir?” sorusuna birlikte cevaplar arayacağız. “Çağdaş”, “Klasik”, “Çocuk”, “Çocukluk”, “Çocuk Yazını”, “Çocuk Edebiyatı” gibi kavramları yeniden düşünürken; Eleştiri nedir? Eleştirel yazım nasıl olmalıdır? Çocuk gelişimi ile edebiyat bölümlerinde üretilen tezler, Çocuk edebiyatı özel sayıları gibi konulara eğileceğiz.
İki haftada bir, Çarşamba günleri 20.00-22.00 saatleri arasında Zoom uygulaması üzerinden yürütülecek olan atölyeye katılmak isteyenlerin 19 Aralık 2021 Pazar, saat 22.00’a kadar web sitesinde yer alan başvuru formunu doldurmaları gerekmektedir. Başvuru sonuçları e-posta aracılığıyla başvuru sahiplerine iletilecektir.
Okuma grubunda yararlanılacak kaynaklar şunlardır:
Aytaş, Gıyasettin ve Alemdar Yalçın. Çocuk Edebiyatı. Ankara: Akçağ, 2017.
Dilidüzgün, Selahattin. Çağdaş Çocuk Yazını. İzmir: Tudem, 2003.
Gönen, Mübeccel (Ed.) Çocuk Edebiyatı. Ankara: Eğiten Kitap, 2013.
Lukens, Rebecca ve diğer. Çev. Cenk Pamay. Çocuk Edebiyatına Eleştirel Bir Bakış. İstanbul:
Erdem Yayınları, 2018.
Neydim, Necdet. Çocuk Edebiyatı. İstanbul: Bilgi Yolu, 2020.
Oğuzkan, Ferhan A. Çocuk Edebiyatı. Ankara: Anı Yayıncılık, 2013.
Özkan, Bülent (Ed.). Çocuk Yazını Dersleri: Kuramsal ve Uygulamalı Çalışmalar. Ankara:
Karahan, 2018.
Sever, Sedat. Çocuk ve Edebiyat. İzmir: Tudem, 2019.
Sever, Sedat. Çocuk Edebiyatı ve Okuma Kültürü. İzmir: Tudem, 2015.
Şirin, Mustafa Ruhi. Çocuk, Çocukluk ve Çocuk Edebiyatı. İstanbul: Kapı, 2016.
Şirin, Mustafa Ruhi. Çocuk Edebiyatına Eleştirel Bir Bakış. İstanbul: Uçan At, 2019.
Temizyürek, Fahri ve diğer. Çocuk Edebiyatı. Ankara: Pegem, 2016.
Katılımcıların metinleri okumuş olarak oturumlara dahil olmaları beklenmektedir.
BAŞVURU SÜRESİ DOLMUŞTUR.
2024 Güz Programı
Vakıf faaliyetlerinin en gelenekseli olan seminerler, her yıl güz ve bahar dönemlerinde gerçekleşiyor.
DETAYLI BİLGİ