SEMİNERLER

Medya Okuryazarlığı

Hediyetullah Aydeniz

Medya okuryazarlığı, sektörel ihtiyaçları karşılamaya yönelik mesleki eğitim olarak “medya eğitimi”nden ve medya ile ilgili akademik bilgi üretimini ifade eden “medya çalışmaları”ndan ayrılır. Fayda-zarar dengesinden hareketle medyanın imkanlarından azami düzeyde yararlanabilme, medyanın muhtemel zararlarını fark ederek en aza indirebilme ve oluşan zararları telafi etme bilgi, beceri ve bakış açısını kazandırabilme süreçlerinde medya okuryazarlığı giderek önem kazanmaktadır.

Bu olgudan hareketle bu seminerde, medya ile ilgili temel tartışmalar da dikkate alınarak daha çok medya ile yaşamak odağa alınacak; imkan ve meydan okumalarıyla medya türleri ve temel içerikleri medya okuryazarlığı açısından değerlendirelecektir.

 

Haftalık konu başlıkları

•          Kavramsal Çerçeve: Medya Eğitimi, Medya Çalışmaları, Medya Okuryazarlığı

•          Temel yaklaşımlar: Ana Akım ve Eleştirel Medya Okuryazarlığı

•          Medya, Kitle İletişimi ve İletişim

•          Bir İmkan Olarak Medya: Bilgi, eğlence, reklam-ilan

•          Meydan okumalar: Dijital kalıntılar-hafıza, mahremiyet, bağımlılık, vd.

•          Bilinçli Medya Kullanımı: Şikayet ve denetim mekanizmaları

SEMİNER PROGRAM LİSTESİ

Salon Tarih Saat Seminer Semineri Veren Açıklama
ADNAN BÜYÜKDENİZ 4.03.2017 11:15 1 Hediyetullah Aydeniz
ADNAN BÜYÜKDENİZ 11.03.2017 11:15 1 Hediyetullah Aydeniz
ADNAN BÜYÜKDENİZ 18.03.2017 11:15 1 Hediyetullah Aydeniz
ADNAN BÜYÜKDENİZ 25.03.2017 11:15 1 Hediyetullah Aydeniz
ADNAN BÜYÜKDENİZ 1.04.2017 11:15 1 Hediyetullah Aydeniz
ADNAN BÜYÜKDENİZ 8.04.2017 11:15 1 Hediyetullah Aydeniz

EDİTÖRDEN

2024 Güz Programı

Vakıf faaliyetlerinin en gelenekseli olan seminerler, her yıl güz ve bahar dönemlerinde gerçekleşiyor.

DETAYLI BİLGİ


BİZİ TAKİP EDİN

Vakfımızın düzenlediği programlardan (seminer, sempozyum, panel, vs.) haberdar olmak için e-posta adresinizi bırakabilirsiniz.