SEMİNERLER
Türkiye'de Medya ve İletişim Çalışmaları
İstanbul Üniversitesi'nde 1950'de başlayan uygulama ve Ankara Üniversitesi'nde 1965'te başlayan teori ağırlıklı eğitim ile medya ve iletişim çalışmaları akademide kurumsal bir zemin bulmuştur. Günümüzde 60'ın üstünde fakültede hacmi giderek büyüyen medya ve iletişim alanıyla ilgili akademik çalışmaların Türkiye'deki tarihsel seyri ve yapışa I karakteri, uygulama ve piyasaya merkezli olmak ile kuramsal çalışma yapmanın çekişmesine, hatta çatışmasına sahne olmaktadır. Bu seminerde, Türkiye'de medya ve iletişim çalışmalarının genel seyri, tarihsel bir perspektiften hareketle ele alınacaktır.
Yarım yüz yılı aşkın bir süredir Türkiye’de akademinin kurumsal yapısının bir parçası olan medya ve iletişim çalışmaları ile ilgili üzerinde durulacak konu başlıkları şunlardır:
- Hafta: Giriş: Türkiye’de medya ve iletişim çalışmalarının genel çerçevesi,
- Hafta: “Kayıp Yüzyıl” (1830-1930): Osmanlı modernleş mesi, Matbuat ve ilk çalışmalar (basın tarihine dair ilk metinler ve ilk doktora tezi- Ahmet Emin Yalman, 1914)
- Hafta: Medya ve iletişim çalışmalarına yön veren ana pa radigma: Modernleşme Kuramı
- Hafta: Medya ve İletişim eğitiminin ilk evresi (1950-1970)
- Hafta: Bir akademik alan olarak medya ve iletişim çalış malarının Şekillenmesi (1970-1990)
- Hafta: Multi-disiplineryapısıyla günümüzde medya ve iletişim çalışmaları (1990-)
SEMİNER PROGRAM LİSTESİ
Salon | Tarih | Saat | Seminer | Semineri Veren | Açıklama |
---|---|---|---|---|---|
ŞAKİR KOCABAŞ | 17.10.2015 | 13:45 | 1 | Hediyetullah Aydeniz | |
ŞAKİR KOCABAŞ | 24.10.2015 | 13:45 | 1 | Hediyetullah Aydeniz | |
ŞAKİR KOCABAŞ | 31.10.2015 | 13:45 | 1 | Hediyetullah Aydeniz | |
ŞAKİR KOCABAŞ | 7.11.2015 | 13:45 | 1 | Hediyetullah Aydeniz | |
ŞAKİR KOCABAŞ | 14.11.2015 | 13:45 | 1 | Hediyetullah Aydeniz | |
ŞAKİR KOCABAŞ | 21.11.2015 | 13:45 | 1 | Hediyetullah Aydeniz |
2024 Güz Programı
Vakıf faaliyetlerinin en gelenekseli olan seminerler, her yıl güz ve bahar dönemlerinde gerçekleşiyor.
DETAYLI BİLGİ