SEMINARS

Türkiye'de Medya ve İletişim Çalışmaları

Hediyetullah Aydeniz

İstanbul Üniversitesi'nde 1950'de başlayan uygulama ve Ankara Üniversitesi'nde 1965'te başlayan teori ağırlıklı eğitim ile medya ve iletişim çalışmaları akademide kurumsal bir zemin bulmuştur. Günümüzde 60'ın üstünde fakültede hacmi giderek büyüyen medya ve iletişim alanıyla ilgili akademik çalışmaların Türkiye'deki tarihsel seyri ve yapışa I karakteri, uygulama ve piyasaya merkezli olmak ile kuramsal çalışma yapmanın çekişmesine, hatta çatışmasına sahne olmaktadır. Bu seminerde, Türkiye'de medya ve iletişim çalışmalarının genel seyri, tarihsel bir perspektiften hareketle ele alınacaktır.

Yarım yüz yılı aşkın bir süredir Türkiye’de akademinin kurumsal yapısının bir parçası olan medya ve iletişim çalışmaları ile ilgili üzerinde durulacak konu başlıkları şunlardır:

  1. Hafta: Giriş: Türkiye’de medya ve iletişim çalışmalarının genel çerçevesi,
  2. Hafta: “Kayıp Yüzyıl” (1830-1930): Osmanlı modernleş mesi, Matbuat ve ilk çalışmalar (basın tarihine dair ilk metinler ve ilk doktora tezi- Ahmet Emin Yalman, 1914)
  3. Hafta: Medya ve iletişim çalışmalarına yön veren ana pa radigma: Modernleşme Kuramı
  4. Hafta: Medya ve İletişim eğitiminin ilk evresi (1950-1970)
  5. Hafta: Bir akademik alan olarak medya ve iletişim çalış malarının Şekillenmesi (1970-1990)
  6. Hafta: Multi-disiplineryapısıyla günümüzde medya ve iletişim çalışmaları (1990-)

 


 

SEMİNER PROGRAM LİSTESİ

Location Date Time Seminar Instructor Notes
ŞAKİR KOCABAŞ 04/01/37 01:45 م 1 Hediyetullah Aydeniz
ŞAKİR KOCABAŞ 11/01/37 01:45 م 1 Hediyetullah Aydeniz
ŞAKİR KOCABAŞ 18/01/37 01:45 م 1 Hediyetullah Aydeniz
ŞAKİR KOCABAŞ 25/01/37 01:45 م 1 Hediyetullah Aydeniz
ŞAKİR KOCABAŞ 02/02/37 01:45 م 1 Hediyetullah Aydeniz
ŞAKİR KOCABAŞ 09/02/37 01:45 م 1 Hediyetullah Aydeniz

خيار المحررين

SEMINARS

As the most traditonal activity of BISAV, the courses take place in every fall and spring of a year.

MORE INFO


تابعنا

الاشتراك في النشرة الإخبارية لدينا لتلقي الأخبار والتحديثات.