SEMINARS
Türk Resminin Batılılaşma Süre
Türk Sanatının Batı Sanatıyla olan ilişkileri, her zaman herkesçe bilinen önemli bir “klişe” tartışma konusu olmuştur. Kuşkusuz herkes artık bir kaplumbağanın nasıl terbiye edileceğini bile biliyor desek abartır mıyız? Şaka bir yana, Osman Hamdi Bey, Şeker Ahmet Paşa gibi ressamlar öncüller olmak üzere “1914 Kuşağı” ya da “Türk İzlenimcileri” olarak adlandırılan grubun Türkiye’ye dönüşleriyle sanat ortamında etkisini göstermiş olan Batı Sanatı aslında bir köşe taşını oluşturuyor. Daha sonraları iyiden iyiye bastıran D Grubu ressamları bu ivmeyi artırıyor, yeni tartışmalar gündeme geliyor, yeni platformlar oluşuyor vb. Peki bu süreç günümüze doğru gelindiğinde nasıl işlemeye başladı? Etki dediğimizde artık sadece resim disiplininden mi söz etmiş oluyoruz? Tüm bu sanatsal pratikleri düşündük, tartıştık tamam; fakat oluşan içeriğin temelleri neler oluyor bu bağlamda? Batı’nın bize biçtiği normları kabul eden, Batı’nın bizi gördüğü gözle mi görüyor kendini bizim sanatçımız? Yoksa tam tersi bir şekilde mi? Kısaca “öteki mi”?
SEMİNER PROGRAM LİSTESİ
Location | Date | Time | Seminar | Instructor | Notes |
---|---|---|---|---|---|
Karagöz Salonu | 3/24/2007 | 4:00 PM | 1 | ||
Karagöz Salonu | 3/31/2007 | 4:00 PM | 1 | ||
Karagöz Salonu | 4/7/2007 | 4:00 PM | 1 | ||
Karagöz Salonu | 4/14/2007 | 4:00 PM | 1 |
SEMINARS
As the most traditonal activity of BISAV, the courses take place in every fall and spring of a year.
MORE INFO