- ANA SAYFA
- YAYINLAR
- HAYAL PERDESİ ARŞİV
- SAYI 24 YIL: 2011
SAYI 24 YIL: 2011
27 Eylül 2011 Salı
Hayal Perdesi Eylül-Ekim 2011 tarihli 24. sayısıyla www.hayalperdesi.net adresinde yayında…
Rıza, Pus ve Saç ile “Ölüm ve Vicdan Üçlemesi”ni tamamlayan yönetmen Tayfun Pirselimoğlu ile konuştuk: “Mutlu sonlara inanan biri değilim.”
Sinan Sertel, Kazan’da 6-11 Eylül 2011 tarihleri arasında düzenlenen 7. Kazan Uluslararası Müslüman Sinemalar Film Festivali’yle ilgili izlenimlerini yazdı.
Kamera Arkası’nın bu sayıdaki konuğu “En İyi Sanat Yönetmeni” ve “En İyi Kostüm Tasarımı” başta olmak üzere pek çok ödüle sahip Naz Erayda.
Neden Film Seyrediyoruz? sorusuna Cihan Aktaş cevap verdi: “Yazının göstermekte ağırdan aldığı yerde sinema konuşur, sinemanın uzanamadığı noktada edebiyat ötelerin seslerine meyleder, yazarın muhayyilesinin hızının mekân algısını yitirmeye yüz tuttuğu yerde mimar uzamın imkânlarını keşfederek ilerler.”
Dosya: Romandan Sinemaya
Sinema ve edebiyat ilişkisine odaklandığımız dosyamızda Ahmet Terzioğlu, Barış Saydam, Hande Sever, Onur Bali, Rümeysa Özcan ve Alper Çeker bu ilişkiyi uyarlamalar üzerinden tartışmaya açtılar.
Ahmet Terzioğlu:“ Uyarlama teknik bir düzlemde ilerleyen, düz yazı metnin teknik bir yapı kazanarak senaryolaşması değildir.”
Barış Saydam: “Türk sinemasında uyarlamalar “uyarlama” mantığından çok kes-kopyala-yapıştır şeklinde kolaycı ve düzensiz bir mantık çerçevesinde beyazperdede kendine yer bulur.”
Dosya-Perspektif’te Enes Özel, Halit Refiğ ile Kemal Tahir’in ilişkisi bağlamında sinemayla edebiyat arasındaki etkileşimi, Yeşilçam sinemasını ve “Ulusal Sinema Kavgası”nı eleştirel bir yaklaşımla değerlendirdi.
Tartışmanın devamı Hayal Perdesi’nin 24. sayısında…
2024 Güz Programı
Vakıf faaliyetlerinin en gelenekseli olan seminerler, her yıl güz ve bahar dönemlerinde gerçekleşiyor.
DETAYLI BİLGİ