YAYINLAR
SAYI 27 YIL: 2012
7 Mayıs 2012 Pazartesi
Hayal Perdesi Mart-Nisan 2012 tarihli 27. sayısıyla www.hayalperdesi.net adresinde yayında…
Derginin vizyon sayfalarında bu sayıda, Zeki Demirkubuz’un merakla beklenen son filmi Yeraltı, Jeff Nichols’ın yönettiği ve Amerikalıların bilinçaltına bastırdığı korkuları açığa çıkaran Sığınak, Lynne Ramsay’in modern kadının annelik dilemmasını ortaya koyan yapımı Kevin Hakkında Konuşmalıyız ve Faruk Aksoy’un çok tartışılan gişe rekortmeni filmi Fetih 1453 yer alıyor.
Derginin kapağında ise, şimdiden bu yılın en çok konuşulan filmleri arasına giren ve Dostoyevski’nin Yeraltından Notlar isimli kitabından serbest bir uyarlama olan Yeraltı filmiyle ilgili Zeki Demirkubuz’la yapılmış uzun söyleşiye yer veriliyor. İnsanlara eğlence vaat etmiyorum, muğlaklık vaat ediyorum diyerek sinemaya bakışını ortaya koyan Demirkubuz, söyleşide son filminden yola çıkarak, Dostoyevski ve sinema ile olan ilişkisini anlatıyor.
Dergide ayrıca geçtiğimiz senenin en çok konuşulan ve beşer dalda Oscar ödülü kazanan filmleri Artist ve Hugo üzerinden, son yıllarda belirgin bir eğilim olan “nostalji”yi konu alan, Canan Balan’ın kaleme aldığı Zaman Eski Filmlere Nazik Davranmadı başlıklı bir makale de bulunuyor.
11. !f İstanbul Uluslararası Bağımsız Filmler Festivali’yle ilgili bir değerlendirme yazısı ve 31 Mart-15 Nisan tarihleri arasında gerçekleştirilecek 31. İstanbul Uluslararası Film Festivali’nden film önerileri ve tanıtımlar da Hayal Perdesi’nin 27. sayısında öne çıkıyor.
Türk Sineması Araştırmaları bölümünde 29 Mart 1956 tarihinde vefat eden, “ilk Türk sinemacısı” Fuat Uzkınay anılıyor. Açık Alan bölümünde Barış Saydam’ın Brezilya’daki favela filmleri üzerine yazdığı Favela Filmlerinin Gerçeklik ve Şiddetle İlişkisi başlıklı makale, Cihan Aktaş’ın Gizlice Kitap Okuyan Kadınlar ve Diğerleri isimli yazısı, Keşif bölümde kendine has minimalist üslubuyla “yeni Jarmusch” olarak adlandırılan Fernando Eimbcke ve sineması, Belgesel Odası’nda ise geçtiğimiz !f İstanbul Bağımsız Filmler Festivali’nde gösterilen Tahrir 2011 ve Mahşerin Dört Atlısı belgeselleri ele alınıyor.
Kamera Arkası’nın bu sayıdaki konuğu Zeki Demirkubuz’un Kıskanmak filminde yapım sorumlusu olan, Yeraltı’nda ise yönetmen yardımcılığı yapan Rezan Yeşilbaş. Neden Film Seyrediyoruz? sorusunu ise bu sayıda Zeynep Gemuhluoğlu sinema ve hayal ilişkisini merkezine alarak yanıtlıyor.
2024 Güz Programı
Vakıf faaliyetlerinin en gelenekseli olan seminerler, her yıl güz ve bahar dönemlerinde gerçekleşiyor.
DETAYLI BİLGİ