SAM YAYINLAR
SAYI 32 YIL: 2013
18 Eylül 2013 Çarşamba
Hayal Perdesi Ocak-Şubat 2013 tarihli 32. sayısıyla www.hayalperdesi.net adresinde yayında…
Derginin vizyon sayfalarında bu sayıda, Andrew Dominik’in sert ve çarpıcı filmi Kibarca Öldürmek, Peter Jackson’ın uzun bir aradan sonra Yüzüklerin Efendisi serisinin öncesini anlatan çalışması Hobbit: Beklenmedik Yolculuk, Ang Lee’nin masalsı anlatısı Pi’nin Yaşamı, Michael Haneke’nin yaşlı bir burjuva çifti merkezine aldığı Aşk’ı, Benh Zeitlin’in bol ödüllü şaşırtıcı ilk filmi Düşler Diyarı ve Joe Wright’ın özgün uyarlaması Anna Karenina yer alıyor.
Hayal Perdesi’nin bu sayıdaki kapak konusu ise, geçtiğimiz senenin vizyonu… 2012 yılında vizyona giren filmlerin istatistiksel olarak bir dökümünün yapıldığı 2012 Gişe Raporu, sinemamızın toplumsal bilinçdışıyla ilişkisini açığa çıkarmaya çalışan ve geçen yıl vizyona giren yerli yapımlarda toplumsal katmanların işleyişini konu alan Erkeklik Krizinin Gölgesinde Türkiye Sineması başlıklı bir makalenin bulunduğu vizyon değerlendirmesi, Hayal Perdesi yazarlarının 2012 yılı seçkileriyle sonlanıyor.
Altmışlı yıllardan beri faal olarak sinema eleştirmenliği yapan ve 1987 yılından beri de FIPRESCI’de Genel Sekreterlik görevini yürüten Klaus Eder’le sinema eleştirmenliği ve eleştirinin günümüzdeki konumu üzerine yapılan söyleşinin yanı sıra, Perspektif bölümünde, Zeynep Gemuhluoğlu Divan Edebiyatı’ndaki imgelerin sinema diline aktarılabilme imkânını tartıştığı ve odağına Metin Erksan’ın Sevmek Zamanı filmini aldığı Mesnevi’den Sinemaya Aşk, Sûret ve Zaman isimli makalesi de derginin yeni sayısında öne çıkan başlıklardan.
Türk Sineması Araştırmaları’nda Halit Refiğ’in eşi Gülper Refiğ’le yönetmenin Türk sinemasındaki yeri üzerine yapılmış bir söyleşi ve Kamera Arkası’nda Cahit Berkay’la sinemada müzik kullanımına dair keyifli bir sohbet bulunuyor. Kısa-ca sayfalarında Sinan Sertel kısa filmcilerin yaşadıklarına ayna tutarken, Belgesel Odası’nda Zeynep Turan 4. Hangi İnsan Hakları? Film Festivali’nden akılda kalan belgesellere değiniyor, DiziKritik’te Şubat’ın değişen yüzü sorgulanıyor, Kitaplık da ise Serazer Pekerman yeni çıkan kitabı Film Dilinde Mahrem’i anlatıyor, Neden Film Seyrediyoruz’da ise sosyolog ve yazar Besim F. Dellaloğlu insanların neden film seyredebileceği üzerine sorgulama yapıyor.
Hayal Perdesi’nin 32. sayısının en önemli yeniliği ise, derginin son kısmında yer alan ve özellikle yurtdışında Türk sinemasına dair bilgilere ulaşmaya çalışan okur ve araştırmacıların faydalanabileceği English Section bölümü. Bundan sonraki sayılarda da yer alacak olan bölümde, sinema literatürüne katkı sağlayacak makaleler ve söyleşiler yayınlanacak.
Hayal Perdesi Sinema Dergisi
Vefa Cad. No:48 34134 Vefa / İstanbul
T + 90 212 528 22 22
F + 90 212 513 32 20
2024 Güz Programı
Vakıf faaliyetlerinin en gelenekseli olan seminerler, her yıl güz ve bahar dönemlerinde gerçekleşiyor.
DETAYLI BİLGİ