SAM YAYINLAR
SAYI 40 YIL: 2014
22 Mayıs 2014 Perşembe
Hayal Perdesi Sinema Dergisi Mayıs-Haziran 2014 tarihli 40.sayısıyla www.hayalperdesi.net adresinde yayında…
Derginin Vizyon sayfalarında Onur Ünlü’nün detektifliğe soyunan bir imamın hikayesini anlattığı son filmi İtirazım Var, Darren Aronofsky’nin Nuh Tufanı’nı konu alan filmi Nuh: Büyük Tufan (Noah), Stephen Frears’ın Hristiyanlık ve ateizm tartışması yapan Umudun Peşinde (Philomena), Wes Anderson’ın aristokrasi güzellemesi Büyük Budapeşte Oteli (The Grand Budapest Hotel) ve Terry Gilliam’ın distopya üçlemesinin son halkası Sıfır Teorisi (The Zero Therom) yer alıyor.
Hayal Perdesi’nin 40. Sayısında Bilim ve Sanat Vakfı’nda çalışmalarına devam eden Türk Sineması Araştırmaları (TSA) projesi kapağa taşınıyor. Haziran ayında test yayına başlayacak proje kapsamında Osmanlı’dan günümüze Türk sinemasına dair materyaller tespit, temin ve tasnif ediliyor. Dergide proje hakkında proje koordinatörü Murat Pay, koordinatör yardımcıları Barış Saydam ve Betül Demir ile gerçekleştirilen bir söyleşi var.
Belgesel Odası’nda Hilal Turan Türk dizilerinin Balkanlar, Ortadoğu ve Kuzey Afrika’da kadınların dünyasına olan etkisinin izini süren Kısmet belgeselini incelemeye alıyor. Keşif sayfalarında ise Ahmet Terzioğlu “Olmayan Bir Film Hakkındaki Bir Film Hakkında Yazı” başlıklı yazısında Alejandro Jodorowsky’nin hayata geçmeyen Dune projesini konu alan Jodorowsky’s Dune belgeselini değerlendiriyor.
Türk Sineması Araştırmaları bölümünde ise Mustafa Furkan Özren, melodramatik filmlerin biçimini ve Yeşilçam’da kullanımını incelerken, Ayşe Yılmaz 1925 yılında “sinemanın zararlarını” tartışan bir gazete makalesini, Mukadder Gezen ise Türk sinemasının önemli yönetmenlerinden Lütfi Akad’ın 1950’lerde yazdığı şiirlerini Hayal Perdesi’ne taşıyor.
Cihan Aktaş, Büyülü Gerçek sayfalarında Japonya seyahati gözlemlerine dayanarak Japon kültürü ile Japon sinemasını birlikte okuyor. Açık Alan’da İranlı yönetmen Reza Siami, Asgar Ferhadi sinemasını filmografisindeki ortak temalar ve fikirler bağlamında tartışıyor. Kitaplık’ta Barış Saydam, Yücel Çakmaklı: Milli Sinemanın Kurucusu kitabını derleyen Burçak Evren ile konuşuyor.
Kamera Arkası’nda Zeynep Turan, Nadir Öperli ile Altyazı dergisinin kuruluşundan Yeşilçam’daki yapımcılık anlayışına, Türkiye’de bağımsız film yapımcılığının şartlarından film yapım sürecinin teknik detaylarına uzanan bir sohbet gerçekleştiriyor.
Neden Film Seyrediyoruz bölümünde sorumuzu yazar Hasanali Yıldırım cevaplıyor.
Hayal Perdesi Sinema Dergisi
Vefa Cad. No:48 34134 Vefa / İstanbul
2024 Güz Programı
Vakıf faaliyetlerinin en gelenekseli olan seminerler, her yıl güz ve bahar dönemlerinde gerçekleşiyor.
DETAYLI BİLGİ