SAM YAYINLAR
SAYI 14 YIL: 2010
10 Mart 2011 Perşembe
Derginin ocak-şubat sayısının dosya konusu: “Türk Sinemasının 2009 Vizyonu”.Dosyada İhsan Kabil ve Uğur Vardan iki farklı perspektiften 2009 vizyonunu değerlendirirken Ayşe Pay, gişe filmleri üzerinden bir okuma yapıyor. Celil Civan 2009 vizyonunda toplumsal, kültürel, siyasal düzlemde bastırılanın gölgesini ararken, Ümit Aksoy politik ol(a)mayan sinemaya odaklanıyor. Betül Demirel ise Türk sinema sektörünün bugün geldiği noktayı tartışmaya açıyor. Ayrıca dosyada, Asuman Suner, Nezih Erdoğan ve Zahit Atam’ın Hayal Perdesi tarafından düzenlenen “Türk Sineması Nereye?” başlıklı panelde dile getirdikleri önemli sorulara/sorunlara da yer veriliyor.
Hayal Perdesi 2009’da aramızdan ayrılan isimleri de unutmuyor: Ulusal Sinema Kavgası kitabında çerçevesini çizdiği “ulusal sinema” tezi üzerinden yürüttüğü kalem savaşı ve Gurbet Kuşları, Haremde Dört Kadın, Teyzem filmleriyle Halit Refiğ 1 Yönetmen 3 Film’de, Millî Sinema’nın öncülerinden Yücel Çakmaklı Açık Alan’da, Türk sinemasına bambaşka bir renk taşıyan Ahmet Uluçay ise Kısa-caköşesinde yer buluyor.
Vizyon köşesinde ilk olarak Fuat Er imzasıyla Zamanın Tozu incelenirken, Enes Özel Kapitalizm: Bir Aşk Hikâyesi’ni, Hanife Gümüş ise Bornova Bornova filmini analiz ediyor. Perspektif’te ise Faysal Soysal sanat filmlerinin mekânı olarak festivalleri mercek altına alıyor.
Son yıllarda sinema sektöründeki hareketlilikten mülhem “Acaba Yeşilçam’a geri mi dönülüyor?” sorusu ister istemez akıllara geliyor. Hayal Perdesi de ana söyleşisini, bir Yeşilçam duayeniyle, Ayşe Şasa’yla gerçekleştiriyor ve Yeşilçam’dan bugüne Türk sinemasındaki değişimi inceliyor. Şasa’nın, Türk sinemasının şekillenişi ve istikametine dair tespitleri kayda değer.
Dilini Arayan Kürt Sineması başlığıyla Mustafa Emin Büyükcoşkun, Diyarbakır’da düzenlenen Uluslararası Kürt Sineması Konferansı izlenimlerini Festival Günlüğü’ne kaydediyor.
“Büyükler”e Sinemasal Bir Vicdan Dersi başlığıyla İki Dil B ir Bavul, Ayşenur Gönen tarafından Belgesel Odası’nda ağırlanıyor. Eskimeyen Filmler bölümüyle klâsiklerle bağını sıkılaştıran derginin 14. sayısının geçmişten gelen konuğu Hoşgörüsüzlük filmiyle Griffith; yazıyı Barış Saydam kaleme alıyor. Hayal-et köşesinde mizahi üslûbuyla geçmişin hayaletleriyle cedelleşen Nevin Tekneci “80’ler Melankolisi”ni yeniden yaşatıyor. Beyaz Ayarı’nda Mehmet Ufuk, A.R.O.G., G.O.R.A. ve Ulak’ın es geçilen ara renklerinin peşine düşüyor. Tarık Tufan “Neden Film Seyrediyoruz?” köşesinde ilk izlediği filmler ve onların üzerinde bıraktığı etkilerden hareketle nostaljik bir yolculuğa çıkarıyor okuyucuyu. Son olarak ise Kitaplık’ta Murat Pay, Asuman Suner’in “Hayalet Ev”inden gelen seslere dikkat kesiliyor.
2024 Güz Programı
Vakıf faaliyetlerinin en gelenekseli olan seminerler, her yıl güz ve bahar dönemlerinde gerçekleşiyor.
DETAYLI BİLGİ