- ANA SAYFA
- ARAŞTIRMA MERKEZLERİ
- SAM
- Bir Tarih Malzemesi Olarak Film
SAM YUVARLAK MASA TOPLANTILARI
Bir Tarih Malzemesi Olarak Film
Saadet Özen
20 Nisan 2018 Cuma 17:00 Salon: ŞAKİR KOCABAŞ SALONU
Sanat Araştırmaları Merkezi Kırkambar-Özel Etkinlik programı kapsamında Saadet Özen’i* konuk ediyor.
Özen, yapacağı sunumda dijital teknolojilerin gelişmesiyle uzun yıllardır varolan, ancak erişimi çok zor olan ve hızla dolaşıma giren bir malzemeden, arşivlerde saklanan filmlerden bahsedecek. Yaşadığımız şehirlerin, ülkelerin geçmişinden manzaraları, günlük hayattan ya da önemli olaylardan anlık görüntüleri ve insan yüzlerini bize taşıyan, ekranlarımızda her gün bir yenisi beliren bu filmleri “Geçmişte üretilmiş bu malzemenin, geçmişi kurgulayanlar için nasıl bir işlevi olabilir? Filmleri eskiyle duygusal bir bağ kurmaktan öte, bir tarih belgesi olarak kullanabilir miyiz, bunun yöntemi ne olabilir? Filmlerin getirdiği bilginin, tarih yazımına bir etkisi olur mu?” gibi bazı sorular üzerinden ele alacak. Saadet Özen’in konuk olacağı bu program, F. Samime İnceoğlu ve Ayşe Yılmaz nezaretinde yürütülen Belgelerle Osmanlı’da Sinema Atölyesi kapsamında gerçekleştirilecek.
* Saadet Özen 1972’de İstanbul’da doğdu. Notre Dame de Sion Fransız Kız Lisesi ve İstanbul Üniversitesi Arkeoloji ve Sanat Tarihi Bölümü’nü bitirdi. Bir süre turist rehberliği yaptı, ardından uzun süre Can Yayınları’nın Fransızca editörlüğünü yürüttü. Aralarında José Saramago, Yves Simon, Romain Gary, Fernando Pessoa, Paulo Coelho’nun bulunduğu çeşitli yazarların kitaplarını Türkçe’ye çevirdi.
İLGİLİ YUVARLAKMASALAR
- 1970'lerden Günümüze Türkiye'de Sinema Dergiciliği ve Sinema Yazarlığı
- Türkiye’de Sinema Dergiciliğinin Tarihi
- Modern Zamanlar: Merkezin Uzağında Sinema Dergiciliği
- Sinema Dergilerinin Türkiye Sinemasına Etkisi
- Gölge Oyunu Karagöz ve Sinema
- AHMET ULUÇAY'IN HİKÂYESİ: KÜLLER VE KEMİKLER
- Fıkıhtan Hukuka: Osmanlı'da Hukuk Eğitiminin Dönüşümüne Sosyolojik Bir Bakış
- Kış Uykusu’na Yatan Karakterler: Kış Uykusu Filminin Karakter Analizi
- Türk Sinemasında Ahmet Uluçay Kanunları
- Hukuk Ahlaktan Ayrılabilir mi? H. L. A. Hart Üzerinden Bir Tartışma
- Rüya
- Albüm
- Çırak
- Küresel Güvenlikten Küresel Tahakküme
- Osmanlı’da Adalet Fikri ve Pratiği
- Osmanlı İstanbul'unun Eğlence Kültürü ve Karagöz
- Mensur Bir Medhiye Örneği: Şâzî'nin Güzelce Ali Paşa Medhiyesi
- Kalandar Soğuğu
- Siyasette Adaletin Yeri ve Rolü: Asabiyye versus Adalet
- PANEL: Türkiye’de Sanat Alanının Dönüşümü
- Çarlık Rusyası'nda Tiflis Vilayeti
- Osmanlı Kudüsü'nde Toplum ve Siyaset (1703-1789)
- Karagöz Perdesi'nde Sinema
- Anadolu’da Nevzuhur Bir Yabani
- Gergin Dostluk: Edebiyat-Sinema İlişkisi
- Ağustos Böcekleri ve Karıncalar
- Osmanlı'da Geleneksel Temaşa Sanatlarından Sinemaya Geçiş
- Edebiyat ve Felsefenin Kavşağında Sinema
- Bütün Saadetler Mümkündür
- İstibdat’tan I. Dünya Savaşı’na Kadar Osmanlı’da Sinema
- İstanbul, Modernlik, Sinema
- Kırık Bir İlk Hikâyesi: Türk Sinemasının Başlangıcına Dair
- Edebiyatla Sinema Hiç Aşk Yaşamadılar, Edebiyat AY’da Sinema DÜNYA’da Kaldı
- Filistin Sinemasının Dünü Bugünü
- Modernleşen Osmanlı Taşrasında Yönetmek ve Yönetilmek: Batı Anadolu Kazaları (1876-1908)
- İşe Yarar Bir Şey
- Hannah Arendt Düşüncesinde İnsanlığa Karşı Suçların Temellendirilmesi
- İstanbul’da Sessiz Sinema ve Kamusal Alan
- Edebiyattan Sinemaya Gerçeğin Sanatsal Serüveni ve Belgesel Sinema
- Klasik Dönem Osmanlı Mimarisinde Geometrik Desenler
- Osmanlı Sinemasında Genel Hukuki Düzenleme Çalışmaları: Bir Lâyihanın Serencamı
- Amerikan ve Türk Sinemalarındaki Ödüllü Roman Uyarlamalarına Genel Bir Bakış
- Mirâciyye Saklı Miras
- Tanpınar ve Râ’nın Üçüncü Gözü
- Ebu Hanife Entelektüel Biyografi
- Üçüncü Sinema Estetiği
- Bırakma Beni
- Milli Sinema Osmanlı'da Sinema Hayatı ve Yerli Üretime Geçiş
- Türk Sinema Tarihyazımına İlişkin Sorunlar
- Sinema Felsefesine Giriş
- Osmanlının Son Döneminde Evlerdeki Hatların Kültürel Rolü
- Osmanlı’da Köleliğin Sonu: Uluslararası Hukuk ve Mahremiyetin Siyaseti
- Devletin Kahyası, Sultanın Efendisi Mehmed Said Hâlet Efendi
- Yaşar Kemal Efsanesi
- 1920’ler Türkiyesi’nde Sinema Dergileri, Tüketim ve Kültür
- Gerçek ve Büyü Arasında Sinema
- Derviş Zaim'in Kıbrıs Üçlemesi'ndeki Yapı Çözümcü Hafıza Siyaseti
- İmkânsız Aşkın Hikâyesi: Vesikalı Yarim
- Bırakın Çocuk Oynasın
- Dudley Andrew ile Söyleşi
- Yitik Zamanın Bekçileri: 1980 Sonrası Toplumsal Değişim Bağlamında Yavuz Turgul Sineması ve Nostalji
- Dilsiz
- Üç Yol
- Türk Sineması ve Popüler Müzik
- Yeşilçam'dan Arabeske Türk Sinemasında Çocuk Tahayyülünün Dönüşümü
- Sîreti Sûrette Temâşa: Bir Sigmund Weinberg Belge-meseli
- Kapan
- Hukukun Yaygınlaştırılmasına Adanmış Bir Ömür: Muharrem Balcı
- Osmanlı Matbuat Kapitalizmi ve Milliyetçilik (1913-1914)
- Osmanlı'da Siyasi ve Hukuki Bilginin Sekülerleşmesi Bağlamında 'Meşrutiyet' Kavramı (1860-1911)
- Film Setinden Notlar: Yapımcılık
- Film Setinden Notlar 2: Sanat Yönetmenliği
- Film Setinden Notlar 3: Yardımcı Yönetmenlik
- Film Setinden Notlar 4: Görüntü Yönetmenliği
- Perdedeki Öykü: Öyküden Sinemaya Uyarlamalar
- Biyografilerin İzinde Türk Sineması 2: Ne Kadar Gamlı Bu Akşam Vakti
- Biyografilerin İzinde Türk Sineması 3: Film Gibi Yaşadım
- Biyografilerin İzinde Türk Sineması 4: Hatıralar, Türk Sinemasında 65 Yıl
- Dünya Sinemasında Peygamber
- Biyografilerin İzinde Türk Sineması 7: Adını Unutan Adam / Benim Kahramanım Türk Halkıdır
- Edebiyatı Okuma Biçimleri 1: Romanın Sosyolojisi
2024 Güz Programı
Vakıf faaliyetlerinin en gelenekseli olan seminerler, her yıl güz ve bahar dönemlerinde gerçekleşiyor.
DETAYLI BİLGİ