- ANA SAYFA
 - ARAŞTIRMA MERKEZLERİ
 - SAM
 - Bırakın Çocuk Oynasın
 
SAM YUVARLAK MASA TOPLANTILARI
Bırakın Çocuk Oynasın
Hacı Mehmet Duranoğlu
4 Mayıs 2019 Cumartesi 14:00 Salon: VEFA SALONU
Bilim ve Sanat Vakfı Sanat Araştırmaları Merkezi ile Türk Sineması Araştırmaları (TSA) bünyesinde, Gençlik ve Spor Bakanlığı’nın katkılarıyla yürütülen Belgelerle Osmanlı’da Sinema projesi kapsamında Bırakın Çocuk Oynasın* isimli belgesel film gösterilecektir. Gösterimin ardından filmin yönetmenlerinden Hacı Mehmet Duranoğlu ile söyleşi gerçekleştirilecektir.
Program 4 Mayıs 2019 Cumartesi günü saat 14.00’de Vefa Salonu'ndaki film gösterimiyle başlayacak, ardından saat 16.30’da Vefa Salonu'nda yapılacak olan söyleşi ile devam edecektir.
*2018, 112 dakika.
İLGİLİ YUVARLAKMASALAR
- Osmanlı Hat Sanatında Tekke Yazıları
 - Aşk Yolunda Adım Adım
 - Paradigmayı Aşalım, Evet ama Nasıl?
 - Sanatın Sınırları ve Anlam Yitimi
 - Karşılaştırmalı Çokkültürlülük
 - 1970'lerden Günümüze Türkiye'de Sinema Dergiciliği ve Sinema Yazarlığı
 - Türkiye’de Sinema Dergiciliğinin Tarihi
 - Belgesel Fotoğraf Üzerine
 - İmge ve Metin: Yazı ve Resim Nasıl Bir Araya Gelir?
 - Mekana Özgü Sanat Projelerinde İzleyici Olmanın Riskleri
 - Modern Zamanlar: Merkezin Uzağında Sinema Dergiciliği
 - Sinema Dergilerinin Türkiye Sinemasına Etkisi
 - Mekân / Yazı / Ses: Osmanlı'da Kadınların Camii Hamiliğine İlişkin Bir İnceleme
 - II.Bayezid Dönemi Tezhip Sanatı
 - Gölge Oyunu Karagöz ve Sinema
 - Metafizik Kötülük ve Sanat
 - The Otherness of Chinese Culture - 1919-1989
 - Merleau-Ponty ve Estetik Dünyanın Logos'u
 - AHMET ULUÇAY'IN HİKÂYESİ: KÜLLER VE KEMİKLER
 - Atölyeden Kayıt Dışı Notlar
 - Kış Uykusu’na Yatan Karakterler: Kış Uykusu Filminin Karakter Analizi
 - Türk Sinemasında Ahmet Uluçay Kanunları
 - III. Uluslararası İstanbul Trienali Bağlamında Türkiye’de Çağdaş Sanat
 - Seyyar Masalcılar: Performans ve Söyleşi
 - Rüya
 - Öykünün İzinde
 - Alafranga Halleri: Geç Osmanlı'da Adab-ı Muaşeret
 - Edebiyat, Müzik ve Hat Sanatında Anlam Sorunu
 - Sanat ve Felsefenin Ortak Kökeni: Platon Düşüncesinde Tekhne
 - Albüm
 - Çırak
 - 2000’ler Türkiye’sinde Mimarlık: Problemler ve İmkânlar
 - Düşünce Kuruluşlarının ve Arabulucu Entelektüellerin Doğuşu
 - Osmanlı İstanbul'unun Eğlence Kültürü ve Karagöz
 - Mensur Bir Medhiye Örneği: Şâzî'nin Güzelce Ali Paşa Medhiyesi
 - Kalandar Soğuğu
 - Avrupa'nın "Şimdi" ile Mücadelesi: Romantik Çağ Mimarlığında Zaman
 - Paul Ricoeur’de Sembol ve Metafor
 - Platon Düşüncesinde Mimesis Eleştirisi
 - PANEL: Türkiye’de Sanat Alanının Dönüşümü
 - Çarlık Rusyası'nda Tiflis Vilayeti
 - Osmanlı Kudüsü'nde Toplum ve Siyaset (1703-1789)
 - Tasvir Teori ve Pratik Arasında İslam Görsel Kültürü
 - Karagöz Perdesi'nde Sinema
 - Anadolu’da Nevzuhur Bir Yabani
 - Gergin Dostluk: Edebiyat-Sinema İlişkisi
 - Ağustos Böcekleri ve Karıncalar
 - Osmanlı'da Geleneksel Temaşa Sanatlarından Sinemaya Geçiş
 - Örencik Kır Evleri
 - Edebiyat ve Felsefenin Kavşağında Sinema
 - Bütün Saadetler Mümkündür
 - İstibdat’tan I. Dünya Savaşı’na Kadar Osmanlı’da Sinema
 - Ev Üzerine Bir Triloji: Bademli - Hacımercan - Yedievler
 - İstanbul, Modernlik, Sinema
 - Kırık Bir İlk Hikâyesi: Türk Sinemasının Başlangıcına Dair
 - Edebiyatla Sinema Hiç Aşk Yaşamadılar, Edebiyat AY’da Sinema DÜNYA’da Kaldı
 - Kutsal Sanat Metafiziği
 - Filistin Sinemasının Dünü Bugünü
 - Sanattan Hakikate: Heidegger, Van Gogh, Schapiro, Derrida
 - Modernleşen Osmanlı Taşrasında Yönetmek ve Yönetilmek: Batı Anadolu Kazaları (1876-1908)
 - İşe Yarar Bir Şey
 - Afyon’da Bir Ahşap Yapı Kooperatifi
 - İstanbul’da Sessiz Sinema ve Kamusal Alan
 - Edebiyattan Sinemaya Gerçeğin Sanatsal Serüveni ve Belgesel Sinema
 - Klasik Dönem Osmanlı Mimarisinde Geometrik Desenler
 - Modernizm ve Ev
 - Osmanlı Sinemasında Genel Hukuki Düzenleme Çalışmaları: Bir Lâyihanın Serencamı
 - Amerikan ve Türk Sinemalarındaki Ödüllü Roman Uyarlamalarına Genel Bir Bakış
 - Türkiye’de Kır Mekânının Sosyo-Ekonomik ve Kültürel Dönüşümü
 - Felsefi Hermenötik ve Sanat
 - 18. Yüzyıldan Bu Yana İstanbul’da Modern Ailenin ve Evin Doğuşu
 - Mirâciyye Saklı Miras
 - Tanpınar ve Râ’nın Üçüncü Gözü
 - Bir Tarih Malzemesi Olarak Film
 - Bir Mahalle Kurgusu: İznik TOKİ Evleri
 - Amerika ve Modern Türkiye’nin Oluşumu: Bilim, Kültür ve Siyasi İttifaklar
 - Üçüncü Sinema Estetiği
 - Yüzyıllık Metinlerle Tanburi Cemil Bey
 - II. Meşrutiyet Döneminde Kadıköy’de Gündelik Hayat ve Sayfiye Kültürü
 - Bırakma Beni
 - Milli Sinema Osmanlı'da Sinema Hayatı ve Yerli Üretime Geçiş
 - Aslında Ev: Kahramanmaraş'ta Kerpiç Bir Ev
 - Kültürel Miras Yönetimi’nde Paydaş İşbirliği Pratiklerini Anlamak: Maritime Greenwich Örneği
 - Türk Sinema Tarihyazımına İlişkin Sorunlar
 - Sinema Felsefesine Giriş
 - Osmanlının Son Döneminde Evlerdeki Hatların Kültürel Rolü
 - 19. Yüzyıldan Günümüze: Romantizm, Melankoli ve Siyaset
 - Osmanlı Toplumunda Kültürel Üretim Mekânları
 - Devletin Kahyası, Sultanın Efendisi Mehmed Said Hâlet Efendi
 - Yaşar Kemal Efsanesi
 - 1920’ler Türkiyesi’nde Sinema Dergileri, Tüketim ve Kültür
 - "İkinci" Evden "Birinci" Eve: Yahşibey Evleri ve Diğer Altı Ev
 - Fatih'te İki Evin Hikâyesi
 - ABD'de Ahşap Evin 200 Yıllık Öyküsü
 - Gerçek ve Büyü Arasında Sinema
 - Edirne Üç Şerefeli Cami ve Belgeler Üzerinden Erken Dönem Onarımları
 - Derviş Zaim'in Kıbrıs Üçlemesi'ndeki Yapı Çözümcü Hafıza Siyaseti
 - İmkânsız Aşkın Hikâyesi: Vesikalı Yarim
 - Peygamber’in Dâhi Torunu: Şerif Muhiddin Targan
 - Geç Kalan Ev
 - Dudley Andrew ile Söyleşi
 - Şair Müzelerinden Şiir Müzelerine: Yahya Kemal Müzesi Tasarım Önerisi
 - Osmanlı Matbaacılığının Yerelleşmesi: Yasal Zemin, Aktörler ve Toplumsal Ağlar, 1831-1863
 - Mızrabı, Yayı ve Kalemiyle Mesud Cemil
 - Bir Romanı Tarihselleştirmek: Edebi Bir Olay Olarak Kürk Mantolu Modanna
 - Arada Bir Ev: Çoker Evi
 - Eric Broug ile Söyleşi: İslam Sanatında Geometrik Desenler
 - Kahve Beğenisi Geliştirmek: İstanbul’daki Nitelikli Kahve Evleri
 - Kant Estetiği Bağlamında Sanat-Ahlak Bağıntısı ve Kavramsal Sanatın Zemini
 - Bir Göynük Evi Tarihi: Dört Nesil İki Mimar
 - Yitik Zamanın Bekçileri: 1980 Sonrası Toplumsal Değişim Bağlamında Yavuz Turgul Sineması ve Nostalji
 - Gelibolulu Mustafa Âlî’nin Kayıp Farsça Divanı
 - Sedat Anar’ın Sokağı: Sokaknâme
 - İstinsâh Sürecinin Dönüştürücü Etkisi: Yûsuf-ı Meddâh’ın Kıssa-i Yûsuf Örneği
 - Dilsiz
 - Üç Yol
 - Türk Sineması ve Popüler Müzik
 - Yeşilçam'dan Arabeske Türk Sinemasında Çocuk Tahayyülünün Dönüşümü
 - Sîreti Sûrette Temâşa: Bir Sigmund Weinberg Belge-meseli
 - Kapan
 - İnsanlık İçin Sanat ve Mimarlık: Murmuration
 - Kültür ve Sanata İdeolojik Müdahalenin Felaketi: Sosyalizm Tecrübesinin Öğretebilecekleri
 - Osmanlı Matbuat Kapitalizmi ve Milliyetçilik (1913-1914)
 - Tek ve Tenha: Akif Emre
 - Hasan Âli Yücel'i Tartışmak
 - Film Setinden Notlar: Yapımcılık
 - Etnomüzikoloji: Kültürler ve Müzikler
 - Film Setinden Notlar 2: Sanat Yönetmenliği
 - Modern Türk Sanatını Tartışmak
 - Fas'ta İslam Mimarisi: Kuruluşundan Sa'dîler'in Sonuna Kadar
 - Film Setinden Notlar 3: Yardımcı Yönetmenlik
 - Film Setinden Notlar 4: Görüntü Yönetmenliği
 - Perdedeki Öykü: Öyküden Sinemaya Uyarlamalar
 - Karahanlı Devri Mimarisi ve Bezemeleri
 - Biyografilerin İzinde Türk Sineması 2: Ne Kadar Gamlı Bu Akşam Vakti
 - Biyografilerin İzinde Türk Sineması 3: Film Gibi Yaşadım
 - Biyografilerin İzinde Türk Sineması 4: Hatıralar, Türk Sinemasında 65 Yıl
 - Dünya Sinemasında Peygamber
 - Biyografilerin İzinde Türk Sineması 7: Adını Unutan Adam / Benim Kahramanım Türk Halkıdır
 - Edebiyatı Okuma Biçimleri 1: Romanın Sosyolojisi
 - Türkiye’de ve Dünyada Aile Karşıtı Söylem, Eylem ve Süreçler
 
SEMİNERLER

Vakıf faaliyetlerinin en gelenekseli olan seminerler, her yıl güz ve bahar dönemlerinde gerçekleşiyor.
DETAYLI BİLGİ


 
                         
